معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد:

اقتصاد کشور نیازمند تغییر رویه است/ اقتصاد مقاومتی انجام کارهای روزمره نیست/ لزوم شناسایی ظرفیت اقتصادی روستاها

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد بابیان اینکه بیش از یک دهه است که هدف‌گذاری کشور درزمینه اقتصادی تعیین‌شده است؛ اظهار داشت: اگر برای اقتصاد کشور تدبیر نکنیم با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد لذا ضرورت دارد در این زمینه تغییر رویه داد و نقشه راه عوض کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه 16 بهمن‌ماه «علی زینی وند» در گردهمایی صنعتگران و فعالان اقتصادی استان یزد با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: متأسفانه برخی دستگاه‌ها مفهوم اقتصاد مقاومتی را اشتباه متوجه شدند و کارهای روزمره را به‌عنوان اقتصاد مقاومتی قلمداد می‌کنند.
وی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی بر اساس یک مطالبه و تعمق از سوی مقام معظم رهبری ارائه‌شده است ادامه داد: سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری ارائه می‌کنند پشتوانه کارشناسی چندساله دارد و از دقیق‌ترین حرف‌هایی است که در کشور زده می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد بابیان اینکه بیش از یک دهه است که هدف‌گذاری کشور درزمینه  اقتصادی تعیین‌شده است؛ افزود: اگر برای اقتصاد کشور تدبیر نکنیم با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد و اگر اداره کشور با روند فعلی مطلوب بود که لازم به تغییر رویه و نقشه راه نبود.
وی با تأکید بر توجه جدی به خصوصی‌سازی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی دو کلیدواژه درون‌زایی و برون‌نگری را موردتوجه قرار داده است و برخی که با نظام مشکل‌دارند و از اقتصاد چیزی نمی‌دانند اقتصاد مقاومتی را به اقتصاد ریاضتی تشبیه کرده‌اند کما اینکه باید اقتصاد را تقویت کنیم تا به نفت وابسته نباشد و با تکانه‌های بیرونی متزلزل نشود.
زینی وند با تأکید بر اینکه باید واردات و صادرات داشته باشیم اظهار داشت: برونگرایی اقتصاد مقاومتی یعنی در برابر صادرات، واردات نیز داشته باشیم و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها را به‌عنوان مقوله درون‌زایی در دستور کار خود قرار دهیم.
وی با اشاره به‌جای خالی جوانان وزنان در امر اقتصاد تصریح کرد: بسیاری از ظرفیت اقتصادی روستاهای ما هنوز شناسایی نشدند و باید با همکاری نخبگان و استفاده از کمک و راهکارهای آن‌ها از این ظرفیت‌ها نیز استفاده کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با اشاره به اینکه باید مدیران دستگاه‌ها به کارشناسان بخش خصوصی برای کمک به تولید و اقتصاد کشور گوش فرا دهند؛ افزود: به‌زودی شورایی با این نگاه تشکیل خواهد شد تا بتوانیم درد اقتصاد کشور را با بهره‌گیری از نظرات بخش خصوصی دواکنیم و مشکلات را با کمک کلینیک‌هایی که در این زمینه است آسیب‌شناسی و درمان کنیم.
وی بابیان اینکه نمی‌توانیم وقت و انرژی را برای ورشکسته‌ها و واحدهایی که بسیار بدهکارند بگذاریم؛ عنوان کرد: باید برای کارآفرینانی وقت بگذاریم که در همین شرایط و با همین قوانین به‌خوبی کار می‌کنند و ضمن ایجاد اشتغال، مالیات و بیمه و حق‌وحقوق کارگر و بدهی بانکی را نیز به‌موقع پرداخت می‌کنند.
زینی وند بابیان اینکه واحدهای مرده را هراندازه به آن‌ها تسهیلات تزریق کنیم بدهکارتر می‌شوند و فایده ندارد؛ اضافه کرد: ضرورت دارد شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانانی که دائماً به دنبال تحقیق و پژوهش هستند و دیدگاه‌های خوبی دارند برای تغییر خط تولید واحدهای مرده اقدام کنند و به‌عنوان حلقه واسط بین صنایع و پول اقدام کنند.
وی با تأکید بر اینکه از سیاست‌های استان توجه به واحدهای فناوری و دانش‌بنیان و توسعه آن‌ها است؛ عنوان کرد: دانش‌بنیان‌ها می‌توانند صنعت ما را نجات دهند و باید به این نکته توجه کنیم که در حوزه استانداردسازی نیز بر همین اساس اقدام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد از نام یزد به‌عنوان برندی یادکرد که با تجمیع مفاهیم اقتصادی و خواسته‌ها و راهکارهای بخش خصوصی می‌تواند به اقتصاد مقاومتی دست یابد و گفت: سرمایه‌های خرد بهترین نقدینگی است که می‌تواند در حوزه اقتصاد مؤثر باشد و کارآفرینان نیز توجه داشته باشند تا اولویت اول تأمین سرمایه را استفاده از تسهیلات بانکی نگذارند چون بانک‌ها شمارا ورشکسته می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها و خبرنگاران در حوزه اقتصاد عنوان کرد: خبرنگاران و رسانه‌های مکتوب با رعایت انصاف در این زمینه قلم‌فرسایی کنند و از مدیران کار و عمل بخواهند و به جامعه آرامش بدهند نه اینکه بابی انصافی و دروغ‌پردازی و اطلاعات نادرست جامعه را به تشویش بکشانند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات