رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران:

اقدامات ایران دستاوردهای ملموسی برای پناهندگان داشته است

رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران بیان کرد: مهم است که ما بدانیم دستاوردهای مختلفی در حوزۀ سلامت، معیشت و آموزش برای پناهندگان خواهیم داشت و مهم است که درک کنیم اقدامات ما ثمربخش خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «سیوانکا داناپالا»، 13 اردیبهشت در گردهمایی بین‌المللی دفاتر اداره کل امور اتباع و کمیساریا گفت: دنیا را که نگاه می‌کنیم انگار دنیا بالا و پایین شده و تصویری تیره‌وتار ساخته‌شده است؛ در این شرایط ما نباید در قبال کارهای خود بی‌تفاوت باشیم بلکه باید همکاری نزدیکی داشته باشیم.
رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران اظهار خرسندی کرد که گردهمایی دفاتر اداره کل امور اتباع و کمیساریا به‌صورت سالانه قوت گرفته است و در این کنفرانس بین‌المللی تصمیمات مؤثری گرفته خواهد شد.
وی بیان کرد: ما اهداف مشترکی داریم و این مبحث‌ها و تعامل‌ها کمک می‌کند به شکل مؤثرتری به اهداف مشترک خود برسیم.
داناپالا بابیان اینکه سه سال از حضور او در ایران می‌گذرد، گفت: بازدید از وضع اتباع در استان‌های مختلف ایران برای من حس واقع‌بینانه‌ای نسبت به وضعیت پناهندگان به همراه داشت است.
رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران، افزود: به‌عنوان فردی که ایرانی نیستم این حس در من ایجادشده که خودم را به‌عنوان یک ایرانی بدانم و فکر می‌کنم این شیوه سازنده‌ترین روش برای حرکت به سمت جلو است.
وی بابیان اینکه کشور ایران افکار خوبی دربارۀ پناهندگان دارد، افزود: من به‌نوبۀ خودم عملکرد ایران در حوزۀ اتباع و مهاجران خارجی را در نشست‌های مختلف بیان کرده‌ام و معتقدم این کار به این دلیل که نتیجۀ فعالیت‌ها در آن مشهود و راضی‌کننده است.
داناپالا ضمن بیان اینکه حس خوبی از رویارویی با چالش‌های موجود در میدان عمل دارد، دربارۀ اقداماتی که در حال حاضر از سوی سازمان ملل متحد بر آن تمرکز شده است، گفت: پروژه‌های بزرگی با وزارت‌هایی مانند وزارت آموزش‌وپرورش انجام‌شده است و پروژه‌های کوچک‌تری هم برای ارتقای فعالیت‌های مرتبط با پناهندگان در حال انجام است که درمجموع آنچه اتفاق می‌افتد به شکل مثبت و سازنده است.
گفتنی است در این همایش سالانه که برای دومین سال در کشور برگزار می‌شود، مدیران کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری‌های سراسر کشور، مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، رؤسای دفاتر کمیساریا و رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در ایران حضور داشتند و دربارۀ موضوعاتی اعم از چشم‌انداز راهبردی کمیساریا 1396 تا 1400، هماهنگی بین کمیساریا و اداره اتباع، وظایف کمیساریا در خصوص بی تابعیتی، بیان مشکلات پناهندگان و سازوکار حل آن از طریق تبادل تجارب و ایده‌ها پرداخته شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات