معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

اقدامات متعددی در حوزۀ اشتغال و مسکن اتباع خارجی انجام‌شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در گردهمایی دفاتر اداره کل امور اتباع و کمیساریا گفت: در حوزه‌های مختلف اعم از اشتغال و مسکن و دیگر مسائل مرتبط با اتباع خارجی اقدامات و برنامه‌های متعددی در استان یزد انجام‌شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمدعلی طالبی»، 13 اردیبهشت در گردهمایی دفاتر اداره کل امور اتباع و کمیساریا گفت: استان یزد نخستین استانی بوده که طرح ساماندهی اتباع خارجی را تهیه و برنامه‌هایی را در حوزه‌های مختلف اجرا کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، در این گردهمایی که با حضور مدیران کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری‌های سراسر کشور و رؤسای دفاتر کمیساریا برگزار شد، گفت: در کنار مسائل و مشکلاتی که استان یزد در حوزۀ اتباع خارجی داشته و با توجه به حساسیت و دقت نظر مقامات استان، یکی از طرح‌ها و برنامه‌های عمدۀ استان ساماندهی اتباع خارجی در استان بوده است.
طالبی بابیان اینکه شاید استان یزد تنها استانی بوده که طرح ساماندهی اتباع را تهیه و تصویب کرده است، افزود: در حوزه‌های مختلف اعم از اشتغال و مسکن و دیگر مسائل مرتبط با اتباع خارجی اقدامات و برنامه‌های متعددی در استان یزد انجام‌شده است.
وی بیان کرد: برای اجرای طرح‌های ویژۀ اتباع خارجی نیاز به توجه، پشتیبانی‌ و حمایت‌ از سوی دستگاه‌های ملی و کشوری مورد انتظار بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: امیدواریم ساماندهی اتباع خارجی، کاهش آسیب‌ها و تهدیدها و تقویت فرصت‌ها و نقاط قوت را به همراه داشته باشد.
طالبی اظهار امیدواری کرد: این همایش و نشست که با محورهایی اعم از هماهنگی میان کمیساریا و بیان مشکلات پناهندگان و سازوکار حل آن‌ها از طریق تبادل تجارب و ایده‌ها برگزارشده است، موجب ساماندهی بیشتر در حوزۀ اتباع شود.
گفتنی است در این همایش سالانه که برای دومین سال در کشور برگزار می‌شود، مدیران کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری‌های سراسر کشور، رؤسای دفاتر کمیساریا، استاندار یزد، رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در ایران حضور داشتند و دربارۀ موضوعاتی اعم از چشم‌انداز راهبردی کمیساریا 1396 تا 1400، هماهنگی بین کمیساریا و اداره اتباع، وظایف کمیساریا در خصوص بی تابعیتی، بیان مشکلات پناهندگان و سازوکار حل آن از طریق تبادل تجارب و ایده‌ها پرداخته شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات