استاندار یزد در حاشیه بازدید از برخی سیل‌بندها و بندهای خاکی شهرستان مهریز مطرح کرد؛

اقدامات و تدابیر حداکثری استان جهت تسریع در رفع مشکل سیل‌بندها و بندهای اطراف شهرها و روستاها/ افزایش تاب‌آوری شهرها و روستاها در برابر سیلاب‌های احتمالی، در دستور کار استان/ برنامه‌ریزی استان جهت کاهش حداکثری خسارات احتمالی ناشی از بارندگی‌های فراتر از میانگین سالانه/ ابطال مجوز یکی از معادن استان به دلیل تجاوز به حریم رودخانه‌

استاندار یزد با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش‌های فراتر از میانگین سالیانه در استان، گفت: بر همین اساس، دستگاه های مربوطه تمامی اقدامات لازم جهت کاهش حداکثری خسارات احتمالی را انجام خواهند داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ دکتر مهران فاطمی استاندار یزد، از سیل بندها و بندهای خاکی منتهی به روستاهای مهریز به‌منظور بررسی آخرین وضعیت آن ها، بازدید کرد.
 
استاندار یزد در حاشیه این بازدید با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون قریب به ۲۵۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف مبارزه و پیشگیری از سیل در استان هزینه شده است، اظهار کرد: علاوه بر انجام مطالعات و اصلاحات متعدد در رابطه با سیل‌بندهای شهر یزد، بندهای جدیدی نیز احداث و پل‌ها و قنوات زیادی مرمت شده‌اند.
 
وی با اشاره به حجم بالای تخریب‌ها و وسعت و تعداد بسیار زیاد دشت‌های سیلابی استان، تصریح کرد: تصرف‌ها و تعرض‌های مختلف به حریم رودخانه‌ها در سالیان متمادی، استان را در حوزه سیلاب‌ها آسیب‌پذیر کرده است.  
 
دکتر فاطمی با بیان اینکه در یک سال اخیر اقدامات حداکثری و تجهیز بخش خصوصی در حد اعتبارات موجود از سوی استان صورت گرفته است، گفت: در بازدیدهای مستمر از وضعیت سیل بندها، مشکلات این حوزه برای صدور دستور جهت تسریع و انجام اقدامات لازم مشخص شده است.
 
وی ادامه داد: این اقدامات بنا بر نوع پروژه ها متفاوت خواهد بود تا بتوانیم تاب آوری شهر در برابر سیلاب‌های احتمالی را افزایش دهیم.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مدل‌های پیش‌بینی بارندگی‌ در استان، گفت: بر این اساس بارش‌های استان در فصول پایانی سال بیشتر از میانگین سالانه خواهد بود که احتمال آسیب‌ها را بیشتر خواهد کرد.
 
وی در همین راستا به شهروندان اطمینان داد که دستگاه‌های مربوطه در استان تمامی اقدامات لازم جهت کاهش حداکثری خسارات احتمالی به مردم را انجام خواهند داد.
 
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با موضوع ابطال مجوز برخی معادن متخلف در استان، توضیح داد: متاسفانه یکی از معادن شن و ماسه در استان به حریم رودخانه‌ها تجاوز کرده‌ و برداشت‌های غیر مجازی نیز انجام داده‌ است.
 
وی به نارضایتی‌های اجتماعی و محلی ناشی از اقدامات عمرانی این معدن اشاره و عنوان کرد: این مجموعه معدنی با تغییر مسیر رودخانه و اجرای برخی پروژه‌های عمرانی مانند ریل گذاری، بدون رعایت طرح‌های آبخیزداری، باعث خسارت به پایین دست شده بود.
 
استاندار یزد در پایان با اشاره به ابطال مجوز فعالیت این معدن، خاطرنشان کرد: پرونده معادنی که باعث خسارت به شهروندان شوند، در شورای معادن استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات