استاندار یزد در شورای اداری استان:

امروز قدرت علمی و فناوری حرف اول را می زند

استاندار یزد اقتدار ملی ایران را وابسته به اتحاد ملت دانست و گفت: وقتی ما این اتحاد را داشته باشیم قدرت کامل این است که بتوانیم به فناوری اطلاعات دست یابیم، زیرا امروز قدرت علمی وفناوری حرف اول را می زند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیأت همراه، استاندار یزد، معاونین سیاسی ،امنیتی و اجتماعی و مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار،فرمانداران شهرستانها، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل ادارات، صبح پنجشنبه شانزده بهمن ماه در سالن شهید منتظرقائم استانداری برگزار شد.
در این مراسم استاندار یزد ضمن تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز به این نتیجه رسیده ایم که در همه زمینه ها راهی نداریم جز اینکه به سراغ علم، فضیلت و کمال برویم و از اطلاعات استفاده کامل نماییم و وضع موجود را به وضع مطلوب تبدیل کنیم.
"سید محمدمیرمحمدی" افزود : شاید در گذشته قدرت نظامی حرف اول را می زد اما امروز قدرت نرم افزاری تعیین کننده شده و حتی وسایل نظامی را هم می توان با قدرت نرم افزاری ضعیف یا نابود نمود.
وی با اشاره به شعر" توانا بود هرکه دانا بود زدانش دل پیر برنا بود" اظهار داشت: بسیاری از مفاهیمی که امروز از آن بعنوان نرم افزار یاد می کنیم در این شعر موجود است واین نشان می دهد در گذشته نیز همراه با داشتن تمدنی کهن دستاوردهای بسیار زیادی هم داشته ایم.
"میرمحمدی" ادامه داد: در استان یزد زمینه بسیار خوبی برای توسعه زیرساختها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم است و با عشق و علاقه جوانان مستعد این سرزمین به هرصورت ممکن باید این ظرفیتها شکوفا شود و این از تکالیف ما مسئولین است.
عالی ترین مقام اجرایی استان عنوان کرد: امروز منطقه ویژه علم و فناوری استان به تصویب رسیده و آمادگی برای انجام کارهای پژوهشی زیادی فراهم است و هم در هشت مورد با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توافق و مکاتباتی شده تا با ملاحظه مدیران محترم این وزارتخانه، پایه ای برای اقدامات سریع در این حوزه شود.
استاندار یزد ادامه داد: توافقات ما در 7 مورد هم مستلزم ارائه طرحی گردید که در این مورد پژوهشگران و شرکتهای دانش بنیان صحبت کردند که بصورت طرحی به وزارتخانه ارائه گردد و جنبه اجرایی پیدا کند .
وی همچنین از رئیس دانشگاه یزد،اعضای هیأت علمی و دانشجویان این دانشگاه برای به ثمر نشستن اقدام مؤثر در رونمایی از نسخه نهایی موتور جستجوی ملی پارسی جو تقدیر نمود.
میرمحمدی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در زمینه مخابرات در استان گفت: روستاهایی که در استان، فاقد تلفن ثابت هستند از انگشتان دست بیشتر نیست و امروز هم بحث نسل سوم و چهارم تلفنهای همراه مطرح است و این تفکر و ظرفیت می تواند پاسخگوی نیازهای کشور و منطقه باشد.
عالی ترین مقام اجرایی استان ضمن تشکر از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین وی اظهار داشت: در هر مورد که استان درخواستی داشت این عزیزان با نگرش مثبت و مهربانی همراهی کردند و این همدلی و اتحاد عامل پیشرفت کشور است.
استاندار یزد ادامه داد: این مهربانی، همدلی و همراهی را در همه جای کشور شاهد هستیم و فضای آرامش و امیدی که در دولت یازدهم بوجود آمده و در جامعه جریان دارد ناشی از همین همدلی و همکاری است که روزبروز در حال تقویت شدن است و این ارزشمند است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات