رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

انتخابات تبلور رأي و خواست مردم براي اداره كشور است

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد و رئيس ستاد انتخابات استان گفت: انتخابات در نظام جمهوري اسلامي ايران تبلور خواست و رأي مردم براي اداره كشور است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، روز چهارشنبه 23 دی‌ماه نشست مشترک اعضاي هیئت‌های اجرايي انتخابات در حوزه انتخابيه ابركوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهريز با معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و رئيس ستاد انتخابات استان، مديركل دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري در سالن كنفرانس فرمانداري مهريز برگزار شد.
 معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين نشست آموزشي اظهار داشت: مبناي تمام امور در نظام جمهوري اسلامي ايران خواست، رأي، اراده و حضور مردم است.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: طبق قوانين و دستورالعمل‌های انتخابات هیئت‌های اجرايي مسئول برگزاري انتخابات هستند و خوشحاليم كه اعضاي هیئت‌های اجرايي استان به‌عنوان عصاره و نمايندگان مردم را افرادي متدين، معتقد، متعهد و قانونمند تشكيل داده‌اند.
رئيس ستاد انتخابات استان با اشاره به اهميت دو مجلس خبرگان رهبري و شوراي اسلامي در نظام جمهوري اسلامي ايران و هم‌زمانی برگزاري اين دو انتخابات براي اولين بار افزود: يكي از اركان مهم قانون اساسي مجلس خبرگان رهبري است و مجلس شوراي اسلامي نيز به فرموده حضرت امام خميني (ره) در رأس امور است و وظيفه مهم قانون‌گذاری در كشور را بر عهده دارد.
طالبي تصريح كرد: علی‌رغم برخي از نواقصي كه در قانون انتخابات وجود داشت با تعامل و هماهنگي انجام‌شده بين شوراي نگهبان و وزارت كشور، براي هر دو انتخابات هیئت‌های اجرايي مشتركي تشکیل‌شده است و اين هیئت‌ها در استان یزد باقدرت و نهايت دقت و امانت‌داری به وظايف خود عمل کرده‌اند.
وي ادامه داد: با توجه به شرايطي كه در كشور وجود دارد مردم انتظار دارند كه با تشكيل يك مجلس قوي و كارآمد و با حضور نمايندگان اصلح بسياري از مشكلات با همكاري مجلس و دولت رفع شود و مردم شاهد شرايط بهتري در زندگي خود باشند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در بخش ديگري از سخنان خود تأكيد كرد: نبايد عرصه رقابت بين داوطلبان به فضاي تنش‌های سياسي در جامعه و رسانه‌ها تبديل شود و براي خدمت‌رسانی شايسته به مردم بايد اين اختلافات سياسي پايان يابد.
طالبي اظهار داشت: هیئت‌های اجرايي استان می‌توانند با برگزاري سالم و قانون‌مند انتخابات و توجه به تمام نكات حتي مسائل جزئي در روز برگزاري انتخابات زمينه مشاركت و حضور حداكثري مردم در انتخابات را فراهم كنند.
وي ادامه داد: هیئت‌های اجرايي استان وظیفه‌دارند بابی طرفي كامل و پرهيز از هرگونه جانب‌داری از داوطلب يا گروه و جريان خاصي اعتماد مردم نسبت به‌نظام و برگزاركنندگان انتخابات را افزايش دهند تا آن‌ها با آرامش و اطمينان كامل و احساس تكليف در دو انتخابات مهم پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شرکت کنند.
رئيس ستاد انتخابات استان با اشاره به حوزه انتخابيه ابركوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهريز كه از 5 شهرستان تشکیل‌شده است گفت: اين حوزه انتخابيه بزرگ‌ترین حوزه انتخابيه كشور است كه رقابت‌های محلي در اين 5 شهرستان از حساسیت‌ها و اهمیت‌های بسیار زیادی برخوردار است.
طالبي افزود: بايد فرمانداران اين شهرستان‌ها و اعضاي هیئت‌های اجرايي با دقت و تيزبيني و با حفظ بی‌طرفی كامل كه مورد تأكيد مسئولان ارشد نظام، دولت و استاندار يزد است فعالیت‌های كليه داوطلبان را رصد كنند تا كانديداهاي مجلس شوراي اسلامي در اين حوزه انتخابيه با آرامش و در يك فضاي سالم باهم به رقابت بپردازند و مردم نماينده اصلح خود براي ورود به مجلس شوراي اسلامي از اين حوزه انتخابيه را انتخاب كنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعی استاندار در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: حضور گسترده و مشاركت بالاي مردم در انتخابات هفتم اسفندماه بسياري از توطئه‌های دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران را خنثي كند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات