مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد:

انجمن اولیا و مربیان تقویت‌کنندۀ برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی دانش‌آموزان باشد

فخرالسادات خامسی هامانه گفت: انجمن اولیا و مربیان نباید صرفأ دنبال‌کنندۀ مباحث علمی و اقتصادی مرتبط با دانش‌آموزان باشد، بلکه این انجمن پتانسیلی دارد که باید از آن در ارتقای همۀ برنامه‌های پرورشی، تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و عاطفی استفاده شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در هفتۀ پیوند اولیا و مربیان بیان کرد: انجمن اولیا و مربیان نهادی است که هم با مدرسه و هم با دانش‌آموزان در ارتباط است و می‌توان گفت که چون این انجمن با طیف وسیعی از جامعه در ارتباط است سهم بزرگی در تقویت فرهنگ جامعه خواهد داشت.
وی در همایش تجلیل از انجمن اولیا و مربیان ناحیه یک و دو آموزش و پرورش که به مناسبت روز پیوند اولیا و مربیان در مدرسه برازنده مقدم یزد برگزار شد، افزود: انجمن اولیا و مربیان یکی از قدیمی‌ترین و قوی‌ترین نهادهای مشورتی در کشور و استان است که با الگوگیری از کشور فرانسه تحت عنوان خانه اولیا و مربیان آغاز به کار کرده است.
خامسی یادآور شد: اکنون دیدگاه جامعه و جهان در مورد موضوعات تغییر کرده و دیگر نگاه تک بعدی و صرفأ علمی به دانش‌آموزان اشتباه است چراکه ورود دانش‌آموزان به اجتماع و موفقیت آنها در برقراری ارتباطات اجتماعی با توجه به آسیب‌های که در اجتماع وجود دارد، نکته‌ای حائز اهمیت است.
به گفتۀ وی، لازم است نگاه اولیا و مربیان به مدرسه جامع‌ نگرانه باشد و این انجمن بحث‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری را در کنار بحث‌های علمی و مادی ببیند و از مسئولان آموزش و پرورش و مدرسه بخواهد که در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی برنامه داشته باشند و دانش آموزان را در این خصوص آماده کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: مدرسه، والدین و انجمن اولیا و مربیان باید به این موضوع توجه کنند که با توجه به شرایط کنونی کشور، باید علایق و سلایق دانش‌آموزان را به سمت رشته‌ها و شغل‌هایی برد که بازار کار آن موجود بوده، رونق اقتصادی استان و کشور را به همراه داشته باشد و سلامت اجتماعی دانش‌آموزان و جامعه را تضمین کند.
خامسی خاطرنشان کرد: حضور مثبت افراد در شغل و حرفه‌ای مطابق با توانمندی‌ها و استعدادهای خود و نیز نیازهای جامعه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و با این رویکرد هم آینده شغلی و سلامت فردی و اجتماعی دانش‌آموزان فرآهم می‌شود و هم آینده مطمئن‌تری برای آنان رقم خواهد خورد.
وی با تأکید بر ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی، گفت: اگر سرمایه اجتماعی نباشد، سرمایه‌های دیگر نیز کارآیی ندارد و افزود: در دوره‌هایی اعم از پسامدرنیته و پساساختارگرایی، توجه به رویکردهای اجتماعی و فرهنگی مهمتر از بحث‌های دیگر است چراکه اگر به زیرساخت‌های فرهنگی اجتماعی توجه نشود، نمی‌توان در دیگر رویکردها نیز موفق عمل کرد.
 

مطالب مرتبط

شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید
افزودن نظرات