مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد:

انجمن اولیا و مربیان تقویت‌کنندۀ برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی دانش‌آموزان باشد

فخرالسادات خامسی هامانه گفت: انجمن اولیا و مربیان نباید صرفأ دنبال‌کنندۀ مباحث علمی و اقتصادی مرتبط با دانش‌آموزان باشد، بلکه این انجمن پتانسیلی دارد که باید از آن در ارتقای همۀ برنامه‌های پرورشی، تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و عاطفی استفاده شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در هفتۀ پیوند اولیا و مربیان بیان کرد: انجمن اولیا و مربیان نهادی است که هم با مدرسه و هم با دانش‌آموزان در ارتباط است و می‌توان گفت که چون این انجمن با طیف وسیعی از جامعه در ارتباط است سهم بزرگی در تقویت فرهنگ جامعه خواهد داشت.
وی در همایش تجلیل از انجمن اولیا و مربیان ناحیه یک و دو آموزش و پرورش که به مناسبت روز پیوند اولیا و مربیان در مدرسه برازنده مقدم یزد برگزار شد، افزود: انجمن اولیا و مربیان یکی از قدیمی‌ترین و قوی‌ترین نهادهای مشورتی در کشور و استان است که با الگوگیری از کشور فرانسه تحت عنوان خانه اولیا و مربیان آغاز به کار کرده است.
خامسی یادآور شد: اکنون دیدگاه جامعه و جهان در مورد موضوعات تغییر کرده و دیگر نگاه تک بعدی و صرفأ علمی به دانش‌آموزان اشتباه است چراکه ورود دانش‌آموزان به اجتماع و موفقیت آنها در برقراری ارتباطات اجتماعی با توجه به آسیب‌های که در اجتماع وجود دارد، نکته‌ای حائز اهمیت است.
به گفتۀ وی، لازم است نگاه اولیا و مربیان به مدرسه جامع‌ نگرانه باشد و این انجمن بحث‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری را در کنار بحث‌های علمی و مادی ببیند و از مسئولان آموزش و پرورش و مدرسه بخواهد که در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی برنامه داشته باشند و دانش آموزان را در این خصوص آماده کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: مدرسه، والدین و انجمن اولیا و مربیان باید به این موضوع توجه کنند که با توجه به شرایط کنونی کشور، باید علایق و سلایق دانش‌آموزان را به سمت رشته‌ها و شغل‌هایی برد که بازار کار آن موجود بوده، رونق اقتصادی استان و کشور را به همراه داشته باشد و سلامت اجتماعی دانش‌آموزان و جامعه را تضمین کند.
خامسی خاطرنشان کرد: حضور مثبت افراد در شغل و حرفه‌ای مطابق با توانمندی‌ها و استعدادهای خود و نیز نیازهای جامعه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و با این رویکرد هم آینده شغلی و سلامت فردی و اجتماعی دانش‌آموزان فرآهم می‌شود و هم آینده مطمئن‌تری برای آنان رقم خواهد خورد.
وی با تأکید بر ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی، گفت: اگر سرمایه اجتماعی نباشد، سرمایه‌های دیگر نیز کارآیی ندارد و افزود: در دوره‌هایی اعم از پسامدرنیته و پساساختارگرایی، توجه به رویکردهای اجتماعی و فرهنگی مهمتر از بحث‌های دیگر است چراکه اگر به زیرساخت‌های فرهنگی اجتماعی توجه نشود، نمی‌توان در دیگر رویکردها نیز موفق عمل کرد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات