استاندار يزد تأكيد كرد:

اهميت آگاهي بخشي و اطلاع‌رسانی به مردم در حوزه مديريت بحران

استاندار یزد گفت: اگر به مردم آگاهي بخشي و اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع و كافي از طريق آموزش‌های صحيح داده شود كمترين تلفات را در زمان وقوع بحران در جامعه داریم.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، عصر شنبه 5 دی‌ماه مديركل مديريت بحران استانداري يزد و كاركنان مديريت بحران به مناسبت هفته ايمني در برابر زلزله با استاندار يزد ديدار و گفتگو كردند.
«سید محمد ميرمحمدي» در اين ديدار صميمي ضمن تبريك هفته وحدت و فرارسيدن سالروز ميلاد حضرت رسول اكرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: آنچه بايد در سرلوحه فعالیت‌های اداره كل مديريت بحران استانداري قرار گيرد آگاهي بخشي به مردم و آماده‌سازی آن‌ها از طريق آموزش صحيح در زمان‌های وقوع بحران است.
وي ادامه داد: براي تحقق اين مهم رسانه‌های مكتوب و مجازي استان و صداوسيما نقش بسيار مؤثري دارند و می‌توانند با اقدامات پيشگيرانه از رخ دادن بسياري از اتفاقات ناخوشايند جلوگيري كنند.
 استاندار يزد بابیان اینکه مديريت بحران با اقدامات پيشگيرانه امکان‌پذیر است افزود: از طريق برگزاري مانورهاي مختلف می‌توانیم آمادگي برای رویارویی با بحران‌ها را در جامعه افزايش دهيم.
ميرمحمدي تصريح كرد: در حوزه ايمني در برابر زلزله نيز اگر از طريق آموزش صحيح، مردم با مزیت‌های ساخت یک‌خانه ايمن آشنا شوند، ايمني در ساخت‌وسازها موردتوجه قرار می‌گیرد و ديگر شاهد ساختمان‌هایی با ايمني پايين و بدون مقاومت در برابر زلزله نیستیم.
استاندار يزد در پايان سخنان خود بر هماهنگي، تعامل و همكاري تمام دستگاه‌های اجرايي استان در مواقع موردنیاز تأكيد كرد.
مديركل مديريت بحران استانداري يزد نيز در اين ديدار اظهار داشت: هفته ايمني در برابر زلزله به علت فاجعه زلزله بم از 30 آذرماه الي 5 دی‌ماه در تقويم كشور در نظر گرفته‌شده است.
«محمدحسين امامي» ضمن ارائه گزارشي از برنامه‌های مختلف مديريت بحران استان در 9 ماهه گذشته گفت: تدوين نقشه پايه مديريت بحران شهر يزد، تهيه طرح جامع خطرپذيري ریز گردها و آلاینده‌های استان، مديريت و كنترل طرح جامع خطرپذيري خشک‌سالی و سيل استان، برگزاري 20 مانور سراسري مقابله با حوادث، بلاياي طبيعي، سرما و يخبندان در شهر يزد و برگزاري 8 هزار و 417 ساعت دوره آموزشي براي 17 هزار و 211 نفر ازجمله فعالیت‌های اداره كل مديريت بحران استانداري در سال جاری بوده است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات