اولین مرکز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیرعامل در حوزه CBRNE در یزد راه اندازی می شود

در نشستی با حضور استاندار يزد، رئیس سازمان پدافند غیرعامل و مسئولان ارشد استان در سازمان پدافند غیرعامل کشور بر راه اندازی اولین مرکز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیر عامل در حوزه CBRNE در استان یزد تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پدافند غیرعامل استان یزد در این نشست که استاندار یزد، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد و نماینده پدافند غیر عامل وزارت بهداشت حضور داشتند، استاندار یزد ضمن برشمردن عوامل موثر در استقلال هر کشور، بر توانمندی استان یزد در مدیریت حوادث بخصوص در حوزه های پدافند غیر عامل تاکید کرد.
«سیدمحمد میرمحمدی» بر لزوم هماهنگی دستگاه ها در حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد و تهیه طرح جامع را در این حوزه ضروری دانست و گفت: باید ساختار پدافند غیر عامل در استان تعریف شود .
رئیس شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به ایجاد مرکزآموزش بر طراحی بستۀ آموزشی این طرح تاکید کرد و خواستار تبیین تعهدات دستگاه ها در ساختار این مرکز آموزشی شد.
«سردار جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست ضمن  تشریح  تهدیدات مختلف متعارف و نا متعارف در کشور و نیاز به آموزش در تمام سطوح جهت حفظ آمادگی برای مقابله موثر به ویژه در حوزه سلامت، حمایت خود را از راه اندازی این مرکز اعلام کرد.
«حسین اسماعیلی» مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد هم با تشکر از حمایت های استاندار و رئیس سازمان پدافند غیرعامل از این طرح، اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی این مرکز بتوان گام بزرگی را در زمینه آموزش به ویژه آموزش افراد غیرنظامی حوزهCBRNE در سطح کشور برداشت .
«نفیسه میرکتولی» رییس اداره پدافند غیر عامل وزارت بهداشت و درمان نیز ضمن تشریح سیاست های وزارت متبوع و شرایط ژئوپلیتیک یزد موافقت خود را مبنی بر راه اندازی این مرکز و حمایت در زمینه های  مختلف اعلام نمود.
«محمدرضا میرجلیلی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی (ره) یزد نیز در این نشست ضمن برشمردن مزیت ها و توانمندی این دانشگاه در حوزه های مختلف بخصوص حوزه پدافند غیر عامل آمادگی خود و دانشگاه را جهت راه اندازی این مرکز اعلام کرد.
مرکز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیرعامل در حوزهCBRNE برای اولین بار در کشور و در استان یزد در حال راه اندازی است و نقش بسیار مهمی در آموزش و آمادگی در مقابل مخاطرات و تهدیدات در حوزه های زیستی، بهداشتی، پرتویی ‌و هسته‌ای دارد.
طرح این مرکز توسط مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه شده و این مرکز با حمایت استاندار یزد، اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و سازمان پدافند غیرعامل کشور راه اندازی می شود.
گفتنی است از مهمترین مصوبات این نشست می توان به ایجاد قطب مهارت آموزی حوزه  CBRNEدر نظام سلامت در سطح ملی، ایجاد رشته کارشناسی ارشد پدافند غیرعامل در نظام سلامت در دانشگاه یزد، حمایت از ارتقاء ظرفیت های تشخیصی با توجه به موقعیت ژئو پلتیک استان یزد و تشکیل هسته هئیت علمی در حوزه های  مختلف  پدافند غیرعامل  در دانشگاه  علوم پزشکی  یزد  به منظور مشاوره و طراحی متون آموزشی لازم با نظارت کمیته پدافند غیرعامل وزارت  متبوع اشاره کرد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات