استاندار یزد تاکید کرد :

ایجاد انگیزه و امیدآفرینی در جامعه از وظایف اصلی روابط عمومی ها

استاندار یزد گفت: در حال حاضر ممکن است عده ای بدنبال انعکاس خبرهای کذب و وارونه باشند اما روابط عمومی ها نباید در این موارد پاسخ تقابلی داشته باشند بلکه باید با پاسخی ارشادی جامعه را متوجه زشتی بیان این افراد کنند .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، عصر سه شنبه 28 اردیبهشت ماه ، نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌ های استان با حضور استاندار یزد ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار ، دبیر و اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و جمعی از مدیران استان در تالاراندیشه استانداری برگزار شد .
استاندار یزد در این نشست با اشاره به دشواری ها و پیچیدگی‌های کار روابط عمومی ها ، اظهار داشت: نیروهای روابط عمومی هم باید از ویژگی‌های متناسب با کار و هم باید به لحاظ تخصص از توانمندی های خاصی برخوردار باشند .
"سید محمد میرمحمدی" یکی از وظایف روابط عمومی ها را ایجاد انگیزه  و امید آفرینی در جامعه دانست وعنوان کرد: یکی از هنرهای روابط عمومی ها این است که برای رفع دغدغه  ونگرانی ها از جامعه،  برخی از اخبار را تنها به مسئولان به منظور رفع آن منعکس کنند.
وی افزود : روابط عمومی ها با تبیین سیاست‌های کلی نظام و تشریح اهداف و برنامه ها ی نظام به مردم  ، می توانند آن ها را در جریان تغییر‌ و تحولات قرار داده و با مسئولان همراه کنند .
میرمحمدی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه‌های رشد اقتصادی ، مهار تورم و توسعه اشتغال از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید است، ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید در این زمینه به کمک دولت آمده و به سهم خود مشارکت کنند و در این مسیر از تجربه افراد مختلف به ویژه صاحب نظران، نخبگان فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی و تشکل های مردم نهاد بهره برند.
 استانداریزد قانون مداری ، پاک دستی ، مردم مداری و امید آفرینی را از دیگر رویکردهای دولت برشمرد و اضافه کرد : روابط عمومی ها باید با تولید مطلب در این خصوص ، ذهنیت و آمادگی بیشتری برای جامعه و فضای مناسبی برای تحقق این رویکردها فراهم نمایند .


نقش مهم روابط عمومی ها در دوران پساتحریم


رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، نقش روابط عمومی ها را در دوران پساتحریم موثر دانست و عنوان کرد : برای ایجاد مشارکت مردم در این مقطع زمانی باید روابط عمومی ها به گشایش های ایجاد شده ، ارتباطات و مناسبت هایی که از این دوره به دست آمده ، بپردازند و امید آفرینی کنند .
وی، ارائه گزارش عملکرد از دستگاه‌ها را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: از آنجا که برخی فعالیت‌ها برای مردم روشن نیست و گاهی برنامه‌ها نقطه به نقطه اجرا می‌شود، لازم است برای اینکه برنامه‌ها جنبه عمومی پیدا کند، روابط عمومی‌ها وارد عمل شوند.
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به نقش موثر روابط عمومی ها در امور مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی گفت: انسجام، همدلی، همکاری و هم افزایی بین نیروهای داخلی دستگاه سبب ایجاد شادابی و افزایش انگیزه در آنها می شود.


روابط عمومی ها سنگ صبور دستگاه ها و جامعه


میرمحمدی با بیان اینکه روابط عمومی ها سنگ صبور دستگاه ها و جامعه هستند تصریح کرد: روابط عمومی باید در مقابل نادانی ها و ناروایی هایی که بر اثر جهالت بروز می کند ، تحمل و بردباری داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه نباید روابط عمومی را واحدی منفعل از سیستم بدانیم افزود: این حوزه پیام آور ، پیام دهنده و بازگوکننده مسائل سازمان به بیرون از سازمان و انعکاس خواسته ها و انتظارات جامعه به مسئولان دستگاه است.
استاندار یزد به اهمیت ارتباط موثر روابط عمومی ‌ها با رسانه ‌ها و شبکه های ارتباطی از جمله شبکه های مجازی اشاره و اظهار کرد: در این راستا هنر زیادی لازم است، زیرا روابط عمومی ها باید علاوه بر ایجاد تعامل سازنده ، بالنده و رشد یافته، رسانه ها را مورد اعتماد خود بدانند.
وی ادامه داد: اگر روابط عمومی با مبنا قرار دادن صمیمیت، اخلاق و صداقت عملکرد مناسبی داشته باشد در مسیر اتحاد ملی و وظایف انسانی برای رسیدن به اهداف متعالی قرار می گیرد.
رییس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ، با تاکید بر برگزاری مستمر نشست های خبری  در استان اظهار داشت : ایجاد ارتباط تنگاتنگ و تعامل سازنده بین رسانه ها و دستگاهها ، موجب همکاری و اعتماد خبرنگاران به دستگاه و جذب مشارکت مردم برای تحقق اهداف سازمان ها خواهد شد .
میرمحمدی در پایان سخنان خود با اشاره به ضعف‌های موجود در برخی روابط عمومی‌ها تصریح کرد: دوری از مطالعه و کتابخوانی، ناآشنایی با حوزه وظایف و عملکرد، عدم برقراری ارتباط مناسب با قشر جوان و ضعف در برقراری ارتباط با جامعه از مهم‌ترین ضعف‌های روابط عمومی‌ها است.
در پایان این نشست از دبیر و اعضای سابق هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و برخی مدیران حامی روابط عمومی با اهدای لوح تقدیر تجلیل و احکام اعضای جدید هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان داده شد.
گفتنی است شعار هفته روابط عمومی در سالجاری " روابط عمومی مردم مداری، گفتمان سازی" تعیین شده است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات