معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد:

ایمن سازی و ساماندهی مسیر رودخانه ها در دستور کار قرار گرفت/ اسکان بیش از یک میلیون نفر تا پایان روز ششم فروردین در استان یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به مدیریت مناسب بارندگی و جریان سیلاب هاي اخير در استان از برنامه ریزی برای ایمن سازی و ساماندهی مسیر رودخانه ها خبر داد و گفت:رشد چشمگیر سفرهای نوروزی به استان یزد با اسکان بیش از یک میلیون نفر تا پایان روز ششم فروردین ماه همراه بوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،نشست خبری «محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد،فرمانداران شهرستان های یزد و تفت و اعضای شورای مدیریت بحران استان با اصحاب رسانه در سالن کنفراس مدیریت بحران استانداری یزد برگزار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به بارش های بی سابقه اخیر در سطح استان گفت:این سامانه بارشي جاری شدن سیل در مسیر رودخانه ها  را به  همراه داشت که خوشبختانه با مشارکت دهیاران،مردم،دستگاه های خدمات رسان و حضور میدانی مسئولان موضوع به خوبی و با كم ترين ميزان خسارت مدیریت شد.
«محسن صادقیان» افزود:با توجه به ارزیابی های صورت گرفته مشکلاتی در زمينه مسیر اصلی رودخانه ها،محل های ذخیره آب درون و برون شهری وجود دارد که ضروریست تخلیه نخاله ها از مسیر رودخانه های قدیمی در دستور کار شهرداری ها قرار گیرد.
صادقیان بیان کرد:از سوی دیگر تکمیل نقشه رودخانه های شهرها و مسیرهای حادثه خیز لازم است و باید با محوریت شهرداری ها و آب منطقه  ای صورت پذيرد تا آمادگي لازم براي هر گونه اتفاق احتمالي در استان فراهم شود.
وی از ادامه بارش ها  همزمان با فصل بهار خبر داد و افزود:پیش بینی هایی برای بارش قابل توجه در اردیبهشت ماه سال جاری  صورت گرفته و بر این اساس  برنامه ریزی مناسب، آینده نگری و ایمن سازی در ابعاد مختلف نیازمند توجه است.


*رشد چند برابري ميهمانان و گردشگران نوروزي در استان يزد


معاون استاندار یزد خاطرنشان کرد:گردشگري مي تواند در رشد اقتصادي استان نقشي موثر ايفا كند و خوشبختانه با توجه به تبليغات مثبتي كه در خصوص يزد صورت گرفت و هم چنين شرايط آب و هوايي مناسب، موجب شد مسافران زيادي يزد را به عنوان مقصد براي اقامت انتخاب كنند و اين در حالي است كه آمار تردد در محورهاي مواصلاتي استان تقريبا مانند سال گذشته است.
صادقیان ادامه داد: تا پايان روز ششم فروردين ماه بر اساس آمار رسمي يك ميليون و 50 هزار نفر مسافر  در استان يزد اسكان يافته اند و  نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 185 درصد رشد داشته است كه در راستای خدمت رسانی موثر به مسافران 300 پایگاه نیروی انتظامی،فعالیت جمعیت هلال احمر در 18 پایگاه ثابت و سیار  و 30 درمانگاه بخش خصوصی به ارائه خدمت مي پردازند.
وي افزود:راهدارخانه ها در 15 مکان و پایگاه های اطلاع رسانی در 50 ايستگاه به ويژه در ورودي شهرها همزمان با ایام نوروز براي تسهيل شرايط سفر فعال هستند و تمام توان استان برای افزایش رضایت مردم به کار گرفته شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به شعار سال «رونق تولید» گفت:با دستور استاندار به منظور ایجاد فعالیت های اقتصادی جدید برای رونق بخشی به جریان تولید در استان تلاش می شود تا روند واگذاری زمین و استعلام برای سرمایه گذاری کاهش یابد.
صادقیان افزود: بر این اساس روند واگذاری زمین بر بستر الکترونیک در دستور کار قرار گرفته است تا درخواست ها،استعلامات و واگذاری در کمیسیون ماده 32 در فرآيند اداری معطل نماند و با توجه به تلاش های صورت گرفته در سال گذشته نيز این موضوع  از یک سال به 60 روز کاهش یافته است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران با موضوع اظهار نظر درباره پراكنده سازي ابرهاي بارشي استان بيان كرد:پراکنده سازی ابرها و یا موضوعاتی از این قبیل که در برخي مراودات عمومی جامعه مطرح می شود بدون هيچ گونه پشتوانه کارشناسی و مرجعي مشخص است  و منبع قابل استنادي در اين زمينه وجود ندارد.
 معاون عمرانی استاندار یزد در پایان  همراهی،زمینه سازی و مطالبه گری رسانه ها در فعالیت بدون حاشیه و موثر استان به ويژه در سرعت بخشي به برنامه هاي عمراني و تقویت زیرساخت ها را خواستار شد و تحقق بازگردانی سطح رودخانه ها به وضعیت مناسب،ساماندهی پسماندهای صنعتی و ساختمانی،اجراي طرح بازآفريني شهري و مواردی از این قبیل را نیازمند جريان سازي رسانه ها دانست.


*خبرنگار:فاطمه شریفی
*عکاس:رضا زارع

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات