به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،مردم شهرستانهاي مختلف استان يزد  با حضور در محل واقعه  طبس، بار دیگر انزجار و  تنفر خود را از ددمنشي استکبار جهانی فریاد زدند.
در این مراسم که علاوه بر مردم و مسئولین، وابستگان نظامی سفارتخانه برخی از کشورهای خارجی در ایران نیز حضور داشتند، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی به تشریح واقعه طبس پرداخت و گفت:شهید منتظر قائم با شهادت خود، مهر محکمی به این روز زد تا همواره در نظر داشته باشیم  که وعده خداوند تحقق یافتنی است.
سردار سرتیپ پاسدار "علی فدوی" افزود: باور به وعده خدا، بهترین یاور مومن است  که البته با شروطی همراه است  که آن هم  عمل بنده مومن است.
وی اظهار داشت: در شبی که همه خواب بودیم و آمریکاییها این عملیات را اجرا ميكردند، تنها زنده دلان وعارفانی چون امام(ره) متوجه مساله بوده  و از خداوند طلب یاری می کردند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به آیه"ان تنصروا الله ینصرکم" خاطر نشان ساخت: باور به این مهم ، یاوری برای ما به وجود می آورد که بر اثر آن بیش از 33 سال است هجمه ها را پاسخگو و هر روز بهتر و متفاوت تر از دیروز باشیم.
وی افزود: وضعیت کنونی ما با زمان شروع جنگ تحمیلی، کودتای نوژه و حتی همین چند سال اخیر قابل مقایسه نیست چرا که شهدا، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) وعده خدا را باور داشتند  و قائل به انجام دادن شروط آن  بودند.
سردار فدوی تصریح کرد: این روند یک روند پایان ناپذیر است و خداوند هيچ گاه راهي براي سلطه كافران بر مومنان قرار نداده است.
وي ياد آور شد: قبل از رويارويي رزمندگان اسلام با آمريكاييها ،جهان باور نمي كرد كه كسي بتواند به توان نظامي آمريكا خدشه اي وارد كند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه ادامه داد: آمريكا مدعي بود كه براي حفظ امنيت انرژي جهان به خليج فارس آمده است در حاليكه  در طول يك سال و نيم ، تقريبا 300 كشتي مورد اصابت قرار گرفت كه اگرآنها در ادعاي خود صادق بودند اين اتفاق نمي افتاد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود براين نكته تاكيد كرد كه ؛ استطاعت نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي نسبت به گذشته روز به روز افزايش داشته است و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با جديت و اقتدار تمام  به ايستادگي خود در برابر مستكبران ادامه خواهند داد.
سردار فدوي تصريح كرد:  دشمني آمريكا با ما نه تنها خصومتي اقتصادي و فرهنگي و سياسي است بلكه ماهيت حق و باطلي دارد كه تا وقتي حق و باطل هست، اين دشمني وجود دارد.
استاندار يزد نيز در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره شهيد "محمد منتظر قائم" گفت: روزي ابرهه مي خواست كعبه را ويران كند اما صاحب كعبه او و سپاهيانش را نابود كرد و روزي هم آمريكا مي خواست تا انقلاب اسلامي را شكست بدهد اما صاحب اين انقلاب او را به شكستي مفتضحانه وا داشت.
"محمد رضا فلاح زاده"  افزود:در اين صحراي طبس به آمريكاي جنايتكار مي گوئيم كه تو هركس و هر چيز را توانستي به مصاف ما آوردي و ما در آن زمان به اطاعت از امام راحل (ره) پايداري كرده و هم اكنون نيز  به اطاعت از رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) استقامت خواهيم كرد.
وي افزود: ما به تبعيت از حضرت زينب(س)  به آمريكا مي گوئيم هرچه ديديم از شهادت فرزندان اين ملت در ميدان ژاله  تهران گرفته تا  8 سال جنگ تحميلي و....  زيبا بود و اكنون نيز استقامت ما در برابر تهاجم فرهنگي  تو و عمال تو زيباست.
استاندار يزد اظهار داشت: ايستادگي ما در برابر تحريمها و كسب پيشرفتها براي اين ملت، زيباست  چراكه ما براي رضايت "الله" اين همه سختي را متحمل شده ايم.
فرماندار طبس نيز در اين مراسم با اشاره به ابعاد اين حادثه عظيم گفت: اين عمليات پروژه اي حساس  و دقيق بود  كه توسط نخبگان نظامي آمريكا به منظور براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران طراحي شده بود.
"بهزادي" تصريح كرد: با شكست آمريكا در اين صحرا، ننگ اين كشور تا هميشه در تاريخ  ثبت شد.
 در اين مراسم همچنين پيام سردار سرلشكر بسيجي سيد حسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ، قرائت شد.
اجراي سرود حماسي از ديگر برنامه هاي اين مراسم با شكوه بود.