استاندار یزد تأكيد كرد:

بازارهاي جديد صادرات در دوران پساتحریم شناسايي شود

استاندار يزد گفت: ضروري است كارگروه توسعه صادرات استان و اتحاديه صادركنندگان در كنار بازارهاي سنتي موجود، بازارهاي جديد و كشورهاي هدف را براي جلب اعتماد مشتريان در دوران پساتحريم شناسايي كنند.
 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه‌شنبه 15 دی‌ماه كارگروه توسعه صادرات استان با حضور استاندار یزد، سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌ای و مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بین‌الملل استانداري، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضاي اين كارگروه در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.
 استاندار يزد در اين جلسه بابیان اينكه بايد به دنبال شناسايي بازارهاي جديد و توليد محصولات متنوع باشيم اظهار داشت: شايسته است در دوران پساتحريم بر اساس نياز كشورها، دسترسي راحت به محصولات، تقويت مناسبات سياسي و فرهنگي و بهبود روابط تجاري محصولات خود را به كشورهاي جديد صادر كنيم و بر اين اساس به جلب اعتماد مشتريان خود بپردازيم.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: اين اعتمادسازي با توليد محصولات باکیفیت و مرغوب، مطابق استانداردهاي بین‌المللی و باقیمت تمام‌شده متعادل امکان‌پذیر است و تحقق اين مهم در صورتي امکان‌پذیر است كه به كشورهاي بازار هدف نگاه بلندمدت داشته باشيم و از نگاه مقطعي و کوتاه‌مدت در صادرات محصولات خود پرهيز كنيم.
 وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود بايد آمار و اطلاعات این حوزه به‌صورت شفاف، روشن، دقيق و با برنامه مدون ارائه گردد و به‌گونه‌ای باشد كه از برداشت‌های غلط يا هر برداشت ديگري از اين آمار جلوگيري شود.
ميرمحمدي با اشاره به بررسی موضوع برگزاري نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران توسط استان يزد در كشور هند گفت: كشور هند، كشوري پهناور و با جمعيتی است و در ستوه مختلف داراي بازار قابل‌توجهی است.
استاندار يزد ادامه داد: اينكه توسط استان يزد در كشور هند نمايشگاه اختصاصي برگزار شود و استان‌های ديگر نيز با هماهنگي يزد محصولات صادراتي خود را در اين نمايشگاه ارائه دهند امتياز خوبي است اما لازم است در اين رابطه اقدامات اساسي و برنامه‌ریزی‌های مدوني انجام شود.
وي در پايان سخنان خود نقش اتحاديه صادركنندگان استان را در برقراري روابط تجاري با كشورهاي ديگر و شناسايي بازارهاي هدف جديد براي توسعه صادرات استان، نقشي مؤثر دانست و تصريح كرد: اتحاديه صادركنندگان با همكاري كارگروه توسعه صادرات و انجمن‌های مختلف صنعتي می‌تواند گام‌های مؤثري در حوزه صادرات استان بردارد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نيز در اين جلسه ضمن ارائه گزارش عملكرد تجارت خارجي استان در مدت 9 ماهه سال جاری گفت: عمده كالاهاي صادراتي استان در اين مدت كاشي، مقاطع فولادي، شيشه ساختماني، پسته و هيدروكربن بوده است.
«محمدرضا علمدار يزدي» ادامه داد: كشورهاي عراق، افغانستان، پاكستان، هلند، تركيه، گرجستان و هند ازجمله كشورهايي هستند كه بيشترين صادرات استان به اين كشورها انجام‌شده است.
گفتني است در ادامه اين جلسه هرکدام از اعضاي كارگروه توسعه صادرات استان به بيان دیدگاه‌های خود در حوزه صادرات پرداختند.
 
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات