بازاریابی منطقهای و تجاریسازی بینالمللی، چشمانداز منطقه ویژۀ علم و فناوری یزد - استانداری یزد
بازاریابی منطقهای و تجاریسازی بینالمللی، چشمانداز منطقه ویژۀ علم و فناوری یزد
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «سید محمد میرمحمدی»، 23 فروردین در جلسۀ هیئت اجرایی منطقۀ ویژه علم و فناوری، «نوآوری» و «خلاقیت» را مشخصۀ این سازمان عامل دانست و تأکید کرد: طرحهایی در منطقۀ ویژۀ علم و فناوری دنبال شود که موجب ایجاد تحول در جامعه شود.
استاندار یزد با اشاره به تشکیل 9 کارگروه در ستاد اقتصاد مقاومتی، گفت: «توسعۀ اقتصاد دانشبنیان» از کارگروههایی است از طریق منطقۀ ویژه علم و فناوری محقق میشود.
میرمحمدی علم و فناوری را از بحثهایی دانست که نیازی مُبرم به «طوفان فکری» دارد و افزود: لازم است منطقۀ ویژۀ علم و فناوری استان به سمتی رود که «کارآفرینی» را به دنبال داشته باشد.
وی گفت: منطقۀ ویژه علم و فناوری پروژههایی در خصوص ارتباطات بینالمللی، توسعه و مشارکت با بخشهای مختلف تعریف و بر مسائل «هایتک» و الکترونیک نیز تمرکز کند.
یزد ارائهدهندۀ مدل تجاریسازی بینالمللی
«وحید احمدی» در جلسۀ هیئت اجرایی منطقه ویژۀ علم و فناوری استان یزد که همزمان با آغاز کار رسمی این سازمان عامل برگزار شد، گفت: انتظار است این سازمان عامل مدلی برای سرمایهگذاری داخلی و خارجی، مدلی برای ایجاد کسبوکار، مدلی برای ایجاد شرکتهای بالقوه و مدلی برای توسعۀ منطقه ارائه کند.
دبیر کل شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری کشور بابیان اینکه استان یزد نخستین استان کشور است که منطقۀ ویژۀ علم و فناوری در آن به ثبت رسیده است، دربارۀ منطقه ویژۀ علم و فناوری یزد گفت: این سازمان باید در اندیشۀ مدلسازی و اجرای برنامههایی برای توسعۀ شرکتها، بازاریابی منطقه، تجاریسازی باشد.
وی تأکید کرد: منطقۀ ویژۀ علم و فناوری یزد وارد ارتباطات بینالمللی و توسعۀ بینالمللی شود.
گفتنی است در این جلسه که با حضور مدیران عامل مناطق علم و فناوری استانهای خراسان رضوی و آذربایجان شرقی و اصفهان برگزار شد، احکام اعضای هیئت اجرایی منطقۀ ویژه علم و فناوری استان اعطا شد.
مطالب مرتبط
تمامی حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به استانداری یزد می باشد.