بازدید از پایگاه خدمات اجتماعی امام سجاد(ع)

سازمان مردم نهاد امام سجاد(ع) در راستای ارتقای فرهنگی و اجتماعی منطقۀ کشتارگاه در حال فعالیت است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد از پایگاه خدمات اجتماعی «امام سجاد(ع)» واقع در محلۀ کشتارگاه یزد بازدید کرد.
این سازمان مردم‌نهاد در راستای توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق فعالیت می‌کند و نیز شناسایی مسائل و مشکلات ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی و آگاه‌سازی گروه‌های هدف در جهت شناخت نیازها و مشکلات از دیگر اهداف آن است.
آشنایی گروه‌های هدف با منابع موجود، برنامه‌ریزی و اقدام در جهت رفع مشکلات منطقه، توانمندسازی گروه‌های هدف و کمک به مردم برای حل مشکلات در چشم‌انداز این پایگاه خدمات اجتماعی تعریف شده است.
طبق گفته‌های مدیرعامل این سازمان مردم‌نهاد، این سازمان نقش تسهیلگر را دارد و در تلاش است با روی کار آوردن مردم، حل مشکلات مردم محلی را به عهدۀ خود آنان بسپارد.
لازم به ذکر است که منطقۀ کشتارگاه دچار مشکلاتی اعم از آسیب مهاجرپذیری، کمبود امکانات و تجهیزات، نبود کتابخانه و فرهنگسرا و نیز نامناسب بودن وضعیت حمل و نقل عمومی و آسفالت و... است که این سازمان مردم‌نهاد با استفاده از مردم محلی به‌ویژه بانوان داوطلب محله در بخشی از فعالیت‌های خود اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی، راه‌اندازی کتابخانه سیار و برگزاری برنامه‌های مناسبتی کرده است.

مطالب مرتبط

شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید
افزودن نظرات