بازنگری سند آمایش استان در سه سطح مردمی، دانشگاهیان و نخبگان و کمیته بازنگری سندآمایش/ ضرورت اقناع سرمایه گذاران به منظور سرمایه گذاری در حوزه صنایع پاک

استاندار یزد با اشاره به لزوم بازنگری سندآمایش استان؛ به عنوان نقشه راه و مبنای تمام فعالیت های استان، گفت: بازنگری سند آمایش استان باید در سه سطح مردمی، دانشگاهی و کمیته بازنگری سندآمایش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت بگیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان یزد که با حضور جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین برگزار شد، با اشاره به لزوم بازنگری سندآمایش استان؛ به عنوان نقشه راه و مبنای تمام فعالیت های استان، گفت: بازنگری سند آمایش استان باید در سه سطح مردمی، دانشگاهی و کمیته بازنگری سندآمایش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت بگیرد.
استاندار یزد ادامه داد: فرمانداران باید برش شهرستانی سند آمایش استان را بین افراد صاحب نظر شهرستان ها به اشتراک گذاشته و به گردآوری دیدگاه ها و نقطه نظرات آن ها در خصوص برش شهرستانی تدوین شده مبتنی بر اهداف استانی و ملی بپردازند،  در سطح دانشگاهی نیز با محوریت دانشگاه یزد نقطه نظرات جمع آوری شده در قالب همایش یا کنفرانس، جمع بندی و ارائه شود.
وی با بیان اینکه باید کمیته بازنگری سندآمایش استان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جهت اعمال نقطه نظرات جمع بندی شده در سطح مردم و دانشگاه در سند مذکور تشکیل شود، خاطرنشان کرد: نسخه نهایی خروجی از کمیته فوق، باید در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان بررسی و جمع بندی نهایی شود.
دکتر فاطمی بازنگری سند آمایش استان بر مبنای نظرات مردم، نخبگان و نمایندگان استان را نوید بخش ریل گذاری دقیق استان برای حوزه های مختلف دانست و بر ارائه جدول زمانبندی، قالب بندی و روش انجام امور مربوط به بازنگری سند تاکید کرد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به نقشه پهنه بندی آلایندگی استان اشاره و تصریح کرد: براساس این نقشه، رنگ محور عقدا تا مهریز قرمز است که این موضوع به معنای بدترین وضعیت به لحاظ آلایندگی است لذا از این پس، بارگذاری هرگونه صنعت آلاینده ممنوع بوده و عملیات اجرایی پروژه های آلاینده ی دارای مجوزی که دارای پیشرفت فیزیکی اندک هستند، باید متوقف شود.
دکتر فاطمی در ادامه به لزوم حرکت استان به سمت توسعه صنایع پاک و برگزاری جلسات توجیهی با سرمایه گذاران جهت ترغیب در سرمایه گذاری در این نوع از صنایع، گفت: صرفا صدور مجوز های بی نام برای گسترش صنایع پاک کافی نیست و اقناع سازی اصحاب سرمایه به سرمایه گذاری در این بخش و همراهی آن ها در این مسیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
استاندار یزد در این جلسه همچنین دستور تهیه مدل و نقشه راه عملیاتی جهت کوتاهی فرآیند سرمایه گذاری، برخورد قانونی و خلع ید زمین های بلاتکلیفِ در اختیار سرمایه گذاران و نظارت بر پیشرفت مرحله ای پروژه های این حوزه، و ارائه آن در جلسه بعدی این شورا را داد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات