استاندار یزد تاکید کرد :

باسوادی کلید ورود به اندیشه ها و تمدن است

استاندار یزد پیش از ظهر سه شنبه 25 خردادماه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان ، گفت : باسوادی کلید درهای ورود به اندیشه ها ، تجارب مختلف ، تمدن ، اعتقادات و دستاوردهای بشری است .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان با حضور استاندار یزد ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد .
"سید محمد میرمحمدی" در این جلسه با اشاره به حماسه مردم در 24 خردادماه سال 92 ، اظهار داشت : مردم در این روز با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری حماسه تحول خلق کردند که امیدوارم این حماسه جریان پیدا کرده و موجب تحولات در همه عرصه ها به سمت گسترش مکتب اسلام ، ترقی ، پیشرفت و توسعه کشور باشد .
وی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در رفع و ریشه کنی بی سوادی در استان ، گفت: اقدامات انجام شده در این زمینه در نوع خود قابل توجه است .
استاندار یزد با تاکید برلزوم توجه به تعریف ریشه کنی بی سوادی در جامعه افزود : در حال حاضر هنگامی که 95 درصد افراد باسواد باشند ، به آن ریشه کنی بی سوادی می گویند که در این میان نباید از تاثیر مهاجرت اتباع خارجی و جابجایی ها در آمارها غافل شد .
میرمحمدی ضرورت شناسایی افراد بی سواد در استان را یادآور شد و خاطر نشان کرد : البته نمی توان آمارهای مرتبط با بی سوادی را با قطعیت کامل ارائه داد زیرا همیشه بی سوادان پراکنده در روستاها و افراد غیربومی به عنوان باقیمانده بی سوادی  در جامعه وجود دارند .
وی روش به کار گرفته شده در شناسایی بی سوادان استان از طریق دانش آموزان و توزیع فرمت هایی به اولیای دانش آموزان همچنین همکاری دستگاههای مختلف برای شناسایی آن ها را روش موفقی خواند و بر باسواد شدن این افراد لازم التعلیم تاکید کرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان اظهارداشت : خوشبختانه در حال حاضر در جامعه ، نگرش به باسوادی از حالت یک بعدی خارج شده و تنها به خواندن و نوشتن صرف اطلاق نمی شود که این نگرش ارزشمندی است .
میرمحمدی عنوان کرد : باسوادی کلید درهای ورود به اندیشه ها ، اعتقادات ، اتفاقات تاریخی و مجموعه مسائل بشری است که با این کلید می توان به سواد بهداشت و سلامت ، سواد اجتماعی ، سواد مذهبی  و تاریخی مجهز شد .
وی ادامه داد : در استان یزد در زمینه سواد آموزی در کنار آموزش خواندن و نوشتن ، به مسائل بهداشتی ، سلامتی ، درمانی و آموزش سواد اجتماعی نیز پرداخته می شود و دستگاههای مختلف در امر آموزش ، راهنمایی و برنامه ریزی هماهنگی خوبی دارند .
استاندار یزد ایجاد ابعاد مختلف در نگرش به سوادآموزی را فراهم کردن بستر مناسبی جهت افزایش فهم و درک  افراد از مسائل مختلف دانست و جدیت و تلاش مسئولان استان در این زمینه را خواستار شد.
میرمحمدی در پایان سخنان خود گفت : استان یزد در سال گذشته موفق شد در سطح کشور رتبه اول را در زمینه سوادآموزی کسب کند که نشان از تلاش مسئولان استان در سوادآموزی داشته و این مهم شایسته تقدیر و تشکر است.
گفتنی است در ابتدای این جلسه " مرآت امین الرعایا " معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ،گزارشی از عملکرد سواد آموزی در استان ارائه کرد .
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات