مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد؛

بانوان نخبه روستاهای ابرکوه، پتانسیل انجام امور اجرایی را دارند

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در جمع بانوان روستاهای شهرستان ابرکوه، سطح بالای سواد بانوان این روستا را پتانسیل خوبی برای امور اجرایی دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «فخر السادات خامسی هامانه»، در سفر شهرستانی خود به شهرستان ابرکوه، با بانوان سه روستای اسفند آباد، اسد آباد و هارمونی دیدار و از نزدیک جویای گنجایش ها، مسائل و مشکلات بانوان این روستا شد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، در جمع بانوان روستاهای شهرستان ابرکوه که مشارکت فعالانه ای در پیشبرد طرح ترسیب کربن و طرح های مشابه داشته اند، سطح سواد و میزان تعاملات بانوان این روستاها را پتانسیل مناسبی برای تبدیل تهدید های این روستاها به فرصت برشمرد.
خامسی با بیان اینکه بدون مشارکت بانوان، توسعه روستایی آنگونه که شایسته است تحقق نخواهد یافت، گفت: به نظر می رسد که توانمندی های بانوان روستایی بیشتر از خود باوری آنهاست و این در حالی است که بانوان این روستاها پتانسیل دهیار شدن را دارا هستند.
وی از بانوان این روستاها خواست که خود در بحث اشتغال، آموزش، درمان و مواردی از این دست کوشا بوده و با افزایش حس خود باوری، کاستی های حوزه زنان و خانواده منطقه خود را بر طرف کنند.
این مقام مسئول با اشاره به طرح توانمند سازی بانوان روستایی که شامل دوره های آموزشی و اقدامات توانمند سازی ویژه بانوان روستایی است، آشنایی بانوان با حقوق شهروندی خود را لازمه پیشبرد طرح های توسعه ای در نظر گرفته برای روستاها دانست.
وی همچنین خبر از اختصاص تسهیلات برای دریافت وام ویژه اشتغال زایی بانوان از صندوق مهر امام رضا (ع) داد و اقدام برای دریافت وام جهت اشتغال زایی و توانمند سازی روستاییان را قابل توجه دانست.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات