استاندار یزد:

باور مسئولان به کار فرهنگی زمینه‌ساز توسعۀ فرهنگی است

استاندار يزد عصر چهارشنبه 19 آبان در شورای توسعۀ فرهنگی شهرستان‌ها گفت: اگر مسئولان به کار فرهنگی باور داشته باشند به طور طبیعی زمینه‌های توسعۀ فرهنگی را نیز فرآهم می‌کنند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، شورای توسعۀ فرهنگی شهرستان‌ها با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداري، فرمانداران، بخشداران و کارشناسان فرهنگی بخشداری‌ها در سالن زنده ياد حمیديا استانداري برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست با بيان این پرسش که اعتقاد شما به کار فرهنگی چیست، گفت: به نظر می‌رسد مسئولان ارشد به نقش اساسی فرهنگ در همۀ امور باور دارند، پس چرا تاکنون آنگونه که شایسته است به این مسئله پرداخته نشده است.
«سیدمحمد میرمحمدی» با بیان اینکه آیا از فرهنگ غافل بوده‌ایم یا برای ما اهمیت نداشته است، ادامه داد: فرهنگ فضایی است که همه امور در آن به طور مطلوب شکل می‌گیرد.
میرمحمدی با اشاره به اينكه تاکنون در استان تأکید به ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و هجوم فرهنگی بوده؛ درحالی‌که کمتر به راهکارها توجه شده است، افزود: تشکیل اتاق فکر شامل افرادی با صفات مشخص که مسائل مطرح‌شدۀ آنها نمای طیف بزرگی از جامعه بوده و استفاده از خرد جمعی یکی از این راهکارهاست.
رئیس شورای توسعۀ فرهنگی استان با بیان اینکه نقشۀ راه توسعۀ فرهنگی از دو سال گذشته تاکنون پيگيري می‌شود و هدف آن رسیدن به نقطه‌ای است که مشکلات و مسائل استان را در عمل پاسخ می‌دهد، گفت: برای تحقق ساختاری که دربرگیرندۀ فضای عمومی باشد نیازمند مشارکت و همکاری افراد شایسته، سرشناس، معتمد و مقبول در جامعه است تا به مانند ظرف فرهنگی محتوای فرهنگی در آنها سرازیر و از طریق آنان و در قالب کمیته‌های محلات به مردم محلی منتقل شود.
وي همچنين بر نقش یاری‌دهندۀ رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی برای انتقال محتوا به شبکه گسترده‌ای از مردم تأکید کرد.
استاندار يزد خطاب به مسئولان ارشد استانی یادآور شد: زمان در حال گذر است و اگر در طول دورۀ مسئولیت، اقدام شایسته‌ای انجام نشود به طور طبیعی ناراحتی وجدان به همراه خواهد داشت و لازم است همۀ ما از همین اکنون برای ارتقای فرهنگ بسترسازی کنیم.
گفتنی است در این نشست فرمانداران، بخشداران و کارشناسان فرهنگی فرمانداری‌ها دیدگاه و اعتقاد خود به کار فرهنگی را بیان کردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات