معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده:

بايد با برنامه ريزي صحيح نرخ مشاركت اجتماعي و اقتصادي زنان در جامعه را بالا ببريم

معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:امروز نيمي از سرمايه اجتماعي جامعه، آگاه تر، سالم تر و مصمم تر از هميشه براي خدمت به نظام و جامعه آماده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " شهيندخت مولاوردي" صبح پنجشنبه 14 اسفندماه در نشست مشترک جمعی از مدیران، نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان یزد كه در سالن شهيد منتظر قائم استانداري برگزار شد، احياء هويت زن مسلمان را همراه با انقلاب اسلامي دانست و گفت: لازم است ميزان وضعيت موجود را با وضعيت مطلوب مقايسه كنيم.
معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان نمود: بررسي ها نشان مي دهد بطوركلي جامعه ما از يك توسعه يافتگي نامتوازن رنج مي برد و ما هم در توسعه منطقه اي و هم در توسعه ملي اين مشكل را داريم.
وي با بيان اين نكنه كه "رويكرد دولت تدبير و اميد با شعار اعتدال، با راه سومي كه انقلاب به روي زن مسملان ايراني گشود بسيار هم خواني دارد" خاطر نشان نمود:بايد بررسي كنيم و ببينيم مجموعه فعاليتهايي كه در حوزه زنان و خانواده انجام شده چه ميزان تأثيرگذار بوده و چه كارهايي لازم است انجام دهيم تا به شرايط مطلوبتر برسيم و الگويي كه مي خواهيم به جهان ارائه دهيم بايد شاخصهاي آن قابل اندازه گيري باشد.
" مولاوردي" با بيان اين موضوع كه" در حوزه شكاف جنسيتي كه سالانه توسط سازمان آمار جهاني ارائه مي شود ايران در سال 2015 از بين 142 كشور متأسفانه رتبه 137 را داراست" افزود: بايد با برنامه ريزي صحيح نرخ مشاركت اجتماعي و اقتصادي زنان در جامعه را بالا ببريم و شاخصها و ملاكهاي معنوي را نيز با الگوسازي صحيح به اين شاخصها اضافه و به جامعه جهاني معرفي كنيم.
اين مقام مسئول افزود:امروز نيمي از سرمايه اجتماعي جامعه، آگاه تر، سالم تر و مصمم تر از هميشه براي خدمت به نظام و جامعه آماده است.
معاون امور زنان و خانواده رييس جمهوري گفت: برنامه ششم توسعه يك برنامه جامع نگر به ويژه نسبت به موضوعات و چالشهاي خاص است و جايگاه مناسبي براي زنان و خانواده در اين برنامه در نظر گرفته شده است و بايد براي تحقق اين جايگاه تلاش كنيم و به توانمندسازي خانواده هايمان كمك نماييم.
وي تصريح كرد: در اين مسير معاونت امور زنان و خانواده رئيس جمهور تلاش مي كند در چارچوب اهداف و آرمانهاي نظام و اسناد بالادستي با امضاء تفاهم نامه ها با ادارات و نهادهاي مختلف گامهاي مؤثري در جهت تقويت بنيان خانواده و زنان جامعه بردارد.
مولاوردي در پايان با اشاره به بحران رو به رشد طلاق، كاهش فرزندآوري و عدم تمايل به ازدواج گفت: اميدوارم قدمهاي خوبي در جهت رفع اين بحرانها و مشكلات در حوزه بانوان برداريم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات