معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

بايد در بحث عفاف و حجاب، نگاه كلان و همه جانبه نگر داشته باشيم

دومین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان به منظور هماهنگی اجرایی برنامه ها در دستگاه های اجرایی به مناسبت هفته عفاف و حجاب به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، پیش ظهر یکشنبه 21 تیرماه دومین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداریزد، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و جمعی از اعضای ستاد درسالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.
در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ضمن گرامی داشت روز ملی عفاف و حجاب اظهار داشت: این روز نشان دهنده و یادآور نثار جان در راه عفاف و حجاب است و دانستن اینکه در این امر مقدس خون داده شده مسئولیت ما را سنگین تر می کند.
" محمد علی طالبی " در ادامه افزود: بحث عفاف و حجاب دارای ظرفیت هایی است که کار کردن در این حوزه را نسبت به حوزه های دیگر قدری مشکل تر می کند.
وی با بیان اینکه "همه ما بر اهمیت و جایگاه بحث عفاف و حجاب به نوعی که در قران و احادیث به آن پرداخته شده واقف هستیم" گفت: مسئولیت همه ما کارگزاران نظام اجرای فرامین الهی و نیز اجرا و پایبندی به قانون است .
این مقام مسئول تصریح کرد: ما در استان یزد یک مسئولیت مضاعفی نیز داریم که آن صیانت از شرایط دینی و فرهنگی است که در استان یزد به عنوان دارالعباده از گذشته تا کنون حاکم بوده است.
وی ادامه داد: برای حفظ این شرایط نیاز به کار کردن در این راه هستیم و همچنین ما باید در صدد رفع آسیبهایی که منجر به این شرایط و وضعیت شده اند، باشیم.
" طالبی " خاطر نشان کرد: متاسفانه در طول چند دهه گذشته ضعفهایی در رابطه با بحث عفاف و حجاب وجود داشته است.
وی در ادامه یک از ضعفهای موجود در بحث عفاف و حجاب را نداشتن یک راهبرد و استراتژی مشخص براي همه دستگاه ها و ارگان ها در سراسرکشور در اين حوزه عنوان نمود و یاد آورشد: دغدغه واقعی که برای بهبود وضعیت عفاف و حجاب لازم است هنوز در بعضی از افراد وجود ندارد، بنابراین لازم است که برای بهبود وضعیت عفاف و حجاب این دغدغه در وجود همه افراد جامعه ایجاد شود.
وی با بیان آنکه در هر امری که تقدس بیشتری دارد باید هم نظر تر و هم دل تربر روی آن کار شود گفت: ما با وجودآنکه در بحث عفاف و حجاب کمیته و ستاد امر به معروف و نهی از منکر داریم و نیروی انظامی طرح خاصی را در این خصوص دنبال می کند اما به دلیل آنکه یک نوع موازی کاری در بحث عفاف و حجاب است و بین برنامه ها عفاف و حجاب هماهنگی وجود ندارد هم افزایی لازم در این خصوص پیش نمی آید.
" طالبی " تصریح کرد: باید یک نگاه کلان و همه جانبه نگر در خصوص عفاف و حجاب وجود داشته باشد تا بر اساس آن تشخیص دهیم که واقعا مشکل ما از کجاست و بر روی آن برنامه ریزی نماییم که متاسفانه این نگاه کلان و همه جانبه نگر در بحث عفاف و حجاب وجود ندارد و تا زمانی که این آسیب از بین نرفته است در این راه موفقیت های کمتری را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: ما باید تمام انرژی و توان خود را برای حفظ و صیانت آن چیزی که به نظرمان خوب است بگذاریم و در هر جایی که احساس کنیم حضور ما می تواند باعث کاهش بد حجابی و گرایش بیشتر مردم به حجاب شود حضور یابیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: باید با گروه ها و اقشار مختلف هر کدام با زبان خودشان در رابطه با بحث عفاف و حجاب صحبت نماییم و نیز اولویت بندی در این خصوص داشته باشیم، بنابراین لازم است این زبانهای مختلف ساماندهی و برنامه ریزی شود و مورد عمل دستگاه های مختلف باشد.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما باید بر توان خود در خصوص مسئولیتی که در رابطه با عفاف و حجاب دنبال می کنیم، متمرکز شویم و در این راه باید یک نگاه مستمر به عنوان یک مسئولیت برای خود تعریف نماییم.
در این جلسه " مجید جوادیان زاده" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ضمن آنکه شعار هفته عفاف و حجاب را " همدلی و همزبانی در آیینه حجاب و عفاف " عنوان کردگفت:سه محور برای تدوین برنامه های روز عفاف و حجاب و هفته وابسته به آن تحت عنوان تبیینی و اقناعی، تبلیغی و ترویجی و تشویقی و ترغیبی در نظر گرفته شده است و حول این سه محور شرح وظایفی برای دستگاه های مختلف تدوین گردیده است.
وی در ادامه به شرح وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی مطابق با دستور العمل ابلاغی از سوی وزارت کشور در رابطه با روز عفاف و حجاب و هفته وابسته به آن پرداخت.
همچنین در این جلسه " حسن مفیدی" معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اقدامات کمیته عفاف و حجاب گزارشی را ارائه نمود.
گفتنی است در ادامه جلسه هریک از اعضا به ارائه گزارشی از اقدامات خود در خصوص بحث عفاف و حجاب پرداختند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات