استاندار یزد:

با حمایت از راه اندازی واحدهای تولیدی جدید، بخش عمده بیکاری شهرستان‌ها حل خواهد شد

استاندار یزد در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به حمایت از راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی جدید در استان گفت: امیدواریم بخش عمده‌ای از بیکاری در سطح شهرستان‌ها را حل کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که عصر روز پنجشنبه ١٣ تیرماه ۹۸ با حضور "سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، "حسین مهری" مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن کشور و اعضای این ستاد در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد، ضمن اشاره به وضعیت صنعت در استان یز‌د، گفت: در حال حاضر کشور با شرایط خاصی رو به روست که در این شرایط نیازمند حفظ سرمایه های ملی هستیم.
وی ادامه داد: ‌بسیاری از طرح‌هایی که مورد حمایت بانک صنعت و معدن قرار گرفته، ظرفیت خوبی برای رفع بخش عمده‌ مشکل بیکاری در شهرستان‌های استان دارد.
"طالبی" همچنین با مثبت خواندن سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور به استان افزود: بانک صنعت و معدن مطالعات دقیق و خوبی در رابطه با مزیت‌های مختلف سرمایه گذاری در حوزه های مختلف داشته و از همه مدیران و سرمایه‌گذاران می‌خواهم قبل از تصمیم‌گیری از این ‌مطالعات استفاده کنند.
استاندار یزد با اشاره به اهمیت طرح‌های تولیدی و صنعتی شهرستان‌ها تصریح کرد: به طور مثال شهرستان خاتم به دلیل ویژگی جغرافیای خاص خود و نقطه تلاقی سه استان کرمان ، فارس و یزد و همچنین به‌عنوان دورترین شهر نسبت به مرکز استان، نیازمند توجه ویژه و بررسی دقیق طرح‌های اقتصادی است.
رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همچنین توقعات بانک صنعت و معدن از واحدهای صنعتی و تولیدی استان را به حق دانست و در ادامه اظهار کرد: واحدهایی که بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل‌ آنها در نظر گرفته شده، باید علاوه بر افزایش گردش حساب، نسبت به پرداخت به موقع اقساط وام خود نیز اقدام کنند تا هم از بدهی‌هایشان کاسته شود و هم از رونق تولید و ارائه بیشتر تسهیلات حمایت کنند.
"طالبی" با ارزشمند خواندن قول‌های حمایتی بانک صنعت و معدن کشور از صنایع یزد، گفت: در رابطه با طرح‌های توجیهی صنعتی و اقتصادی  شهرستان های استان، از فرمانداران می‌خواهم تا مسائل و مشکلات‌ این طرح ها را شفاف اعلام کنند تا تعیین تکلیف گردد.
رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در پایان سخنان خود از تجربه حضور مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور و پیگیری امور مربوط استقبال کرد و از دیگر مدیران ارشد بانک های استان خواست تا زمینه حضور مدیران عامل بانک مربوطه را در یزد جهت پیگیری مطالبات واحدهای صنعتی و اقتصادی استان فراهم کنند.

★خبرنگار: بهنام خواجه امینیان★
★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات