معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جمع خبرنگاران:

برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت مردم و خیّرین هستیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در جمع خبرنگاران در نشست ملی خیّرین و توسعه اجتماعی با اشاره به اینکه خیران استان یزد در تمام زمینه‌ها مشارکت خوبی داشته و دارند، گفت: دولت برای مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت مؤثر مردم و خیّرین است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج شنبه 24 آذر ماه  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار  در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در نشست ملی خیّرین و توسعه اجتماعی که به میزبانی استان یزد در حال برگزاری است بیان کرد: تصور عمومی از فعالیت‌های خیریه در کشور ما به سمت فعالیت‌های خاصی است که شاید بیشتر جنبه‌های عمرانی داشته باشد و مواردی که در طول سالها به نوعی نهادینه شده که این مشارکت از جانب مردم و خیّرین انجام می‌گرفته است.
«محمدعلی طالبی »ادامه داد: اینکه خیرین در حوزه مسائل اجتماعی و کاهش آسیب‌ها کار کنند، زمینه ای در گذشته برای آن وجود نداشته که بخشی از آن به این برمی‌گردد که شاید در گذشته کمتر با آثار و نتایج آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه روبرو بودیم.
وی افزود: امروز به دلایل مختلف وقتی درگیری شدن جامعه در آسیب‌های اجتماعی را می‌بینیم ضرورت حضور و ساماندهی مردم و خیّرین در این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود.
طالبی گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند در زمینه کاهش آسیب‌ها به لحاظ حجم و گستره موضوعی آسیب‌های اجتماعی اقدام کند و حضور و مشارکت مردم وخیّرین در این بحث ضروری و حائزاهمیت است.
وی افزود: این نشست نقطه شروعی برای توجه جدی خیرین به حوزه مسائل اجتماعی است و خوشبختانه تا به امروز هم نتایجی که مورد انتظار بوده به دست آمده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تصریح کرد: مباحثی که در کارگروه‌های مختلف این نشست صورت گرفته نشان دهنده درک عمیق خیّرین از اهمیت پرداختن به مسائل اجتماعی است و مطمئن هستیم که این نقطه شروع می‌تواند منجر به نتایج بسیار خوب در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور باشد.
طالبی ادامه داد: استان یزد خوشبختانه به نسبت بعضی از مناطق کشور، کمتر درگیر آسیب‌های اجتماعی بوده ولی به دلایل مختلف می‌توان گفت امروز بعضی  از آسیب‌ها را تجربه می‌کنیم.
وی بیان کرد: صنعتی شدن استان و متعاقب آن بحث مهاجرت‌هایی که به استان یزد صورت گرفته و استان یزد را دومین استان مهاجرپذیر کشور کرده یکی از عوامل مهم در این زمینه است .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: دستگاه‌های اجرایی استان و خیّرین تعامل و همکاری خوبی در این زمینه داشته اند و استان یزد برای میزبانی این نشست در سطح کشور از ظرفیت بالایی برخوردار بود.
طالبی بیان کرد: حضور مردم در زمینه مسائل اجتماعی و حرکت آنها همراه با مسئولان بسیار با اهمیت است زیرا ما تجربه خوبی از مشارکت مردم در امور مختلف استان داشته و داریم.
وی ادامه داد: مردم استان یزد با همت خودشان افتخارات بزرگی را در طول تاریخ و بدون کمک دولت‌ها آفریده اند و در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف دیگر مشارکت فعال داشته اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: خیّرین استان یزد امروز هم در بحث مدرسه‌سازی و مسکن‌سازی جزو استانهای برتر کشور هستند و این حضور و مشارکت به ما این امید را می‌دهد که مشارکت مردم و خیّرین در حوزه آسیب‌های اجتماعی را  به صورت گسترده داشته باشیم.
گفتنی است نشست ملی خیّرین و توسعه اجتماعی با میزبانی استان یزد به مدت دو روز با اولویت دست‌یابی به راهکارهای تعامل دو جانبه با مشارکت خیّرین در حوزۀ مدیریت آسیب‌های اجتماعی در حال برگزاری است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات