استاندار يزد در ديدار با هیئت‌های نظارت بر انتخابات استان مطرح کرد:

بررسی‌های محلي در احراز صلاحیت داوطلبان بر اساس موازين قانوني باشد

استاندار يزد اظهار داشت: بررسی‌های محلي در رابطه با احراز صلاحيت داوطلبان انتخابات بايد بر اساس قانون باشد و سلیقه‌ای صورت نگيرد، چراکه در هيچ كجاي قانون بحث سلیقه‌ای عمل كردن مطرح نشده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه 18 آذرماه نشست مشترك رئيس هیئت نظارت بر انتخابات و هیئت‌های نظارت استان با حضور نماينده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه يزد، استاندار يزد، رئيس ستاد انتخابات استان و جمعي از مسئولين استان برگزار شد.


امام خمینی (ره) بنیان‌گذار مردم‌سالاری دینی


 استاندار يزد در اين جلسه با گرامی داشت ايام سوگواري دهه آخر ماه صفر و تسليت رحلت پيامبر اكرم (ص) افزود: بحث انتخابات يكي از مهم‌ترین مباحث نظام است و امام راحل (ره) اولين قدم را در اين زمينه برداشته‌اند.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: مردم در انتخابات سال 1358 به جمهوري اسلامي و مردم‌سالاری ديني رأي دادند و پس‌ازآن نهادهايي مردمي مستقر شدند كه در هیچ‌کدام از كشورهاي مدعي حقوق بشر وجود ندارد اما همچنان كشورهاي استكباري مباحث حقوق بشر را برای دشمنی با ایران مطرح می‌کنند كه هيچ جايگاهي ندارد.


ملاک عمل قانون است و اعمال سلیقه جایگاهی ندارد


استاندار يزد بابیان اينكه شكوه و حماسه در انتخابات به‌وسیله مردم و دست‌اندرکاران اجرايي و نظارت بر انتخابات رقم می‌خورد اظهار داشت: ضروري است عوامل اجرايي و نظارت بر انتخابات با دقت نظر خود موازين قانوني را رعايت و به نحو احسن فعالیت‌های خود را انجام دهند.
وي قانون را ملاك همه امور در بحث انتخابات دانست و تصريح كرد: قانون براي اين است كه امور به‌صورت سلیقه‌ای انجام نشود.
استاندار بابیان اينكه ممكن است ازنظر شخصي با فردي موافق نباشيم ولي اين دليلي بر اعمال سليقه شخص نيست تصريح كرد: هر فردي داراي دو بعد شخصيت حقيقي و حقوقي است و وقتي بحث شخصيت حقوقي مطرح می‌شود قانون ملاك است و هیچ‌گونه تبعيض و نگاه متفاوت جایگاهی ندارد.
ميرمحمدي همه كانديداها را محترم شمرد و تأكيد كرد: ضروری است اقدامات هیئت‌های اجرايي و نظارت مبتني بر نظرات مراجع چهارگانه و مستند باشد و احراز صلاحيت يا عدم احراز در اين مسير صورت گیرد.


احراز یا عدم احراز صلاحیت محلی برای آبرو بردن نباشد


وي عدم احراز صلاحيت كانديداها را در برخي از موارد شامل كسري در اسناد يا حتي ناخوانا بودن آن‌ها دانست و هشدار داد: احراز يا عدم احراز صلاحيت داوطلبان انتخابات محلي براي به دست آوردن آبرو و يا از بين بردن آبرو افراد نباشد.
استاندار يزد افزود: اينكه افرادي خود را در معرض انتخاب قرار می‌دهند براي خدمتگزاري به‌نظام است و بايد آبروي آن‌ها حفظ شود و بحث رد صلاحيت مطرح نگردد.


تبلیغات کاندیداها بازتابی از ویژگی‌های اسلامی باشد


ميرمحمدي در بخش ديگري از سخنانش كانديداها را به رعايت صداقت، اخلاق و اصول اسلامي دعوت كرد و تأکید کرد: تبليغات انتخابات بايد بازتابي از ویژگی‌های اسلامي نظام باشد و سبب تخريب و اتهام زدن به ديگري نشود.
وي ادامه داد: كانديداها در زمان معين تبليغات به بيان توانمندی‌های خود بپردازند و از روش پس زدن ديگري براي پيش روي خودشان پرهيز كنند تا برادري و همدلي در جامعه لطمه نبيند.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان يزد نقش مردم در انتخابات را گسترده دانست و تأكيد كرد: مردم با حضور خودشان به انتخابات شكوه و عظمت می‌دهند و درصورتی‌که كانديداهاي آنان در اسامی اعلامی از سوی شورای نگهبان باشد باعث افزايش مشاركت می‌شود و واضح است که درنهایت گزينه برتر اکثریت مردم، نماينده آنان در مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی می‌شود.


برگزاری و نظارت بر انتخابات با چهار محور اساسی


ميرمحمدي در ادامه سخنانش برگزاري انتخابات سالم، رقابتي، پرشور و امن و آرام را هدف همه دست‌اندرکاران نظام دانست و افزود: عدم وجود شك و ترديد در انتخابات و شفاف‌سازی امور از عوامل مؤثر در برگزاري انتخاباتي سالم است.
وي حضور گسترده مردم را در انتخابات مهم دانست و تأكيد كرد: وظیفه‌داریم همه روش‌های جلب اعتماد مردم را انجام دهيم تا آنان با رغبت تمام به‌پای صندوق‌های رأي بيايند.
استاندار يزد رقابت‌پذیری در انتخابات رابین كانديداها ضروري برشمرد و تصريح كرد: كانديداها با برنامه‌های خودشان فضايی رقابتي به وجود بياورند تا مردم با بررسي نقاط ضعف و قوت اين برنامه‌ها انتخاب خود را انجام دهند.
وي آرامش، امنيت و شادابي را از ویژگی‌های زمان انتخابات دانست و عنوان كرد: اميدواريم كه اين انتخابات به نحوي رقم بخورد كه همه ما سربلند و پیروز شویم و توفيق اجراي مسئوليتي كه بر دوشمان گذاشته‌شده است را داشته باشيم.
استاندار يزد در پايان پاسداري از حقوق و آراي مردم را ضروري ارزيابي كرد و تأكيد كرد: رأي و نظر مردم هميشه محترم است و وظیفه‌داریم از اين مهم پاسداري كنيم.


انتخابات محلی برای بروز کدورت‌ها نشود


در ادامه اين جلسه نماينده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه يزد گفت: در زمان تبلیغات انتخاباتی طوري رفتار نكنيم كه برادری‌ها و همدلی‌ها از بين برود و پس از اتمام انتخابات دل‌ها از هم دور شده باشد.
«آیت‌الله محمدرضا ناصری» تأكيد كرد: انتخابات تكليف و خدمت است و سلیقه‌های مختلف نبايد باعث كدورت و تفرقه‌انگیزی شود.
وي انجام امور در نظام جمهوري اسلامي ايران را براي رضای خدا دانست و تصريح كرد: مسير امام (ره) در اين نظام مسير رضايت خداوند است و اين راه با حضور مقام معظم رهبري ادامه دارد.


نظارت بر انتخاب به‌صورت افقی و عمودی است


رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان یزد اظهار داشت: نظارت بر انتخابات به‌صورت افقی و عمومی صورت می‌گیرد.
«حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر محمدي» نظارت افقی را شامل نظارت بر همه مراحل انتخابات دانست و افزود: منظور از نظارت عمودی نیز نظارتی است که به عمق موضوع ورود و مسائل را بررسی می‌کند.
وی تأکید کرد : انتخاب اعضای هیئت‌های اجرایی از بین نفراتی صورت گیرد که تشریفاتی نباشند و بتوانند در اجرای برنامه‌ها و پیگیری امور مشارکت داشته باشند.
این مقام مسئول در پایان‌بر هماهنگی بین هیئت‌های نظارت و اجرایی در راستای باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات 7 اسفندماه تأکید کرد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات