در دیدار سفیر پاکستان و استاندار یزد صورت گرفت:

بررسی زمینه های همکاری و تاکید بر گسترش تبادلات تجاری در قالب تفاهمنامه مشترک

در دیدار سفیر پاکستان و استاندار یزد زمینه های همکاری مورد بررسی قرار گرفت و بر گسترش تبادلات تجاری از جمله صادرات کاشی و سرامیک، فولاد و نساجی به پاکستان و واردات مواد اولیه مورد نیازهای واحدهای تولیدی به یزد تاکید و بر تدوین تفاهمنامه ای مشترک توافق شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در نشست مشترک با رحیم حیات قریشی، سفیر پاکستان در ایران که به منظور بررسی ظرفیت ها و توانمندی های استان یزد و توسعه روابط و تبادلات تجاری برگزار شد، با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذارایران و پاکستان در تبادلات منطقه ای، اظهارداشت: این موضوع باعث شده  تا هر دو کشور به روابط راهبردی بیندیشند که انتظار می رود در قالب این روابط، رایزنی های نزدیک و منظمی بین مقامات دو کشور وجود داشته باشد.
وی به همکاری های اقتصادی شکل گرفته بین ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: افتتاح بازارچه ها و پایانه های مرزی جدید بین این دو کشور، کمک شایانی به افزایش مبادلات تجاری با کشور پاکستان خواهد کرد.
دکتر طالبی با بیان اینکه ظرفیت های تولیدی و اقتصادی بسیار خوب موجود در استان یزد می تواند در روابط با پاکستان مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: استان یزد بزرگترین صادرکننده کاشی و سرامیک به خارج از کشور بوده و پاکستان یکی از مقاصد صادراتی ما در این حوزه است.
وی افزود: یزد در حوزه هایی همچون فولاد، فولاد آلیاژی و دیگر تولیدات، از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است که می تواند به عنوان مبنای همکاری های بیشتر در روابط اقتصادی بین یزد و پاکستان قرار بگیرد.
استاندار یزد با اشاره به تامین بخشی از مواد اولیه صنایع استان از کشور پاکستان، تصریح کرد: در صورت برقراری ارتباط مناسب بین تجار پاکستانی و یزدی، امکان تعریف بازارهای جدید برای محصولات تولیدی یزد و واردات مواد اولیه به استان وجود دارد.
وی با اشاره به بازدید سفیر پاکستان از بعضی صنایع استان یزد از جمله کاشی و سرامیک و فرآورده های کنجدی، اظهارداشت: این حوزه ها تنها بخشی از ظرفیت های استان یزد است که می تواند به گسترش روابط دوستی بین ایران و پاکستان کمک کرده و بر مبنای همین منافع مشترک، همکاری های منطقه ای و بین المللی این دو کشور را گسترش دهد.
دکتر طالبی یکی از ظرفیت های استان یزد را قابلیت پذیرش توریست و گردشگران خارجی دانست و گفت: استان یزد ظرفیت های خوبی در حوزه پزشکی و درمانی دارد که می تواند مورد استفاده اتباع پاکستانی قرار گیرد.
استانداریزد اضافه کرد: از دیگر ظرفیت های استان یزد، برخورداری از نیروی کار ماهر در حوزه های مختلف است که این موضوع می تواند در مراودات اقتصادی با پاکستان مورد توجه باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات موجود در زمینه تبادل ارز اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارهای توسعه روابط بین دو کشور تهاتر به ویژه در مباحث مربوط به گوشت و میوه است.
رحیم حیات قریشی، سفیر پاکستان در ایران نیز در این نشست با تاکید براینکه روابط مشترک زیادی فی ما بین مردم و دو دولت وجود دارد، اظهارداشت: وجود وجوه مشترک در دین، فرهنگ و تمدن می تواند کمک شایانی به  گسترش ارتباطات بین دو کشور داشته باشد.
تقویت گردشگری بین یزد و پاکستان، جذب توریسم سیاحتی و سلامت از کشور پاکستان، پیگیری برای اجرای تهاتر در موضع تامین میوه و گوشت و تدوین تفاهم نامه ای برای توسعه روابط فی ما بین از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بر آن تاکید شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات