بررسی میدانی استاندار یزد از اثرات بارش های اخیر/ 490 تیم آماده خدمت رسانی به مردم/حجم خسارات پایین و مناطق نیازمند بازسازی ارزیابی می‌شود

استاندار یزد با بیان اینکه ۱۵۰۰ نفر در قالب ۴۹۰ تیم از گروههای جهادی، سپاه، بسیج و دستگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی به مردم ۱۰ شهرستان درگیر آسیب‌های سیل هستند، گفت: البته حجم خسارات وارده بسیار پایین بوده و تنها آبگرفتگی های ناشی از بارندگی در سطح شهر باید اصلاح شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی استاندار یزد با حضور در مناطق مختلف شهر یزد به بررسی وضعیت منازل و کوچه های با مشکل آب گرفتگی پرداخت.
 
استاندار یزد در جریان این بازدید با اشاره به منافع بارش های اخیر برای استان علیرغم خسارت های وارده اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده خوشبختانه حجم خسارت های سیل اخیر قابل مقایسه با سیل سال گذشته نبوده است.
 
مهران فاطمی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر در قالب ۴۹۰ تیم از گروههای جهادی، سپاه، بسیج و دستگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی به مردم ۱۰ شهرستان درگیر آسیب‌های سیل هستند، گفت: البته حجم خسارات وارده بسیار پایین بوده و تنها آبگرفتگی های ناشی از بارندگی در سطح شهر باید اصلاح شود.
 
وی با اشاره به اقدامات شهرداری یزد در راستای کاهش خسارات و آسیب‌های ناشی از بارندگی اخیر، تصریح کرد: وسعت شهر، فرونشست های ناشی از قنات ها، عدم نفوذ آب در مناطقی مانند حسن آباد و ساخت و سازهای غیر اصولی باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شهروندان شده است.
 
استاندار یزد از پیگیری های انجام شده جهت ارزیابی خسارات سیل توسط کارشناسان بنیاد مسکن در راستای پاسخگویی به بخشی از نیازها و رفع مشکلات مردم خبر داد و افزود: خوشبختانه در منطقه بافت تاریخی یزد نیز با مشکل خاصی مواجه نبوده ایم.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود به ساکنین بافت تاریخی یزد توصیه کرد با سرکشی به ناودانی ها و نقاطی که امکان آبگرفتگی وجود دارد، نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچگونه گزارشی مبنی بر انسداد راه ها و جاده های استان وجود ندارد، گفت: هر نقطه‌ای از راه‌های مسدود شده در استان توسط عوامل راهداری بازگشایی شده است.
 
فاطمی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی در استان وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مردم و دستگاه‌های خدمات رسان با کمترین خسارت از این مقطع عبور کنیم و بارش‌ها باعث رحمت و برکت برای استان باشد.
 
وی با اشاره به بهبود وضعیت تجهیزات استان در راستای رفع آب گرفتگی‌های سطح شهرها از سیل سال گذشته تا امروز، گفت: سامانه ۱۳۷ شهرداری به منظور پاسخگویی تیم‌های شهرداری جهت اعزام گروه‌های جهادی و امدادی بلافاصله پس از تماس مردم فعال است.
 
استاندار یزد در پایان از تمامی عوامل و پرسنل دستگاه‌های خدمات رسان، مدیریت بحران، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها دهیاری ها، بسیج سپاه و گروه‌های جهادی برای حضور در صحنه خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات