در جلسه معاون عمرانی استاندار با شهرداران استان انجام شد؛

بررسی و پیگیری تحقق برنامه‌های توسعه شهری

‌معاون عمرانی استاندار یزد در جلسه ویدئوکنفرانس با شهرداران استان بر ضدعفونی و گندزدایی شهرها به صورت دقیق و ‌براساس دستورالعمل و پروتکل‌‌های ابلاغی وزارت بهداشت تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "‌محسن صادقیان"‌ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در ارتباط ویدئویی با ۲۱ شهردار استان از شهرداران خواست گزارش عملکرد خود برای مبارزه با ویروس کرونا را به صورت مصور، در قالب فیلم و عکس به این معاونت ارسال ‌کنند.
صادقیان در این نشست که "محمد یارمند" مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و "ابوالقاسم محی‌الدینی" مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان نیز حضور داشتند‌، ‌یکی از ظرفیت‌های ایجاد شده ‌به دنبال مبارزه با ویروس کرونا در استان یزد را تیم سازی انجام شده با استفاده از نیروهای داوطلب مردمی، بسیج و شهرداری ها عنوان کرد و ‌گفت: ظرفیت شکل گرفته در این دوره می‌تواند در موقعیت‌های دیگری که با آن مواجه خواهیم شد، به‌کار گرفته شود.
‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به شهرداران اعلام کرد: از تاریخ ‌٢٣ فروردین ماه محدودیت‌های ترافیکی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در ورودی و خروجی های شهرها تغییر خواهد کرد و طبق دستورالعمل ابلاغی سالم سازی، بیشترین تمرکز برای گندزدایی و ضدعفونی در مراکز تجمع جمعیت و حمل و نقل عمومی صورت خواهد گرفت.
وی درباره برخی گلایه‌ های شهرداری‌ها به دلیل عدم عضویت در ستاد کرونا استان و شهرستان‌ها نیز خاطرنشان کرد: شهرداران ‌و شهرداری‌ها در همه جا حضور داشته و عملکرد بسیار مناسبی در حوزه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا داشته‌ و قطعاً شهرداران با دل و جان کار کرده‌اند و به دنبال عضویت و اسم و نشان نیستند و عملکردشان، جایگاه آنها را به خوبی نشان می دهد.
یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه ارائه گزارش درباره عملکرد شهرداری ها برای ثبت گزارشات آرای کمیسیون ماده ۵ و کمیسیون ماده ۱۰۰ در سامانه شهرسازی بود که معاون عمرانی استاندار در این رابطه اظهار امیدواری کرد: شهرداری‌ها‌ی استان در این حوزه به خوبی عمل کنند تا مبنای تصمیم‌گیری‌های درست در کمیسیون ها قرار گیرد.
صادقیان همچنین درباره تامین قیر مورد نیاز شهرداری‌ها، ‌افزود: در این حوزه نیز از شهرداری‌ها می‌خواهیم با توجه به شرایطی که پیش آمده از پایین آمدن قیمت نفت به عنوان بهترین فرصت برای خرید قیر استفاده کنند و با تجمیع به تبع پایین آوردن قیمت نسبت به خرید اقدام گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از شهرداران استان خواست گزارشی از تحقق بودجه سال گذشته، همچنین بودجه سال آینده، ثبت بودجه سال ۹۹ و تصویب آن در کمیسیون تطبیق و ثبت در سامانه سازمان ارائه نمایند.
‌صادقیان در پایان این نشست اعلام کرد: در راستای پیگیری تحقق برنامه های توسعه شهری استان، جلسات ویدئوکنفرانس با شهرداران به‌صورت هفتگی تا اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
گفتنی است در این جلسه شهرداران استان به ارائه گزارش عملکرد در حوزه مبارزه با ویروس کرونا، تصویب بودجه، استقرار سامانه شهرسازی و ثبت آرا کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده ۵ پرداختند.

★‌خبرنگار: مجید وفائی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات