معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

برنامه‌های آموزشی در حوزه سواد سلامت الزامی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست آموزشی سلامت و خود مراقبتی بانوان استان بابیان اینکه سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیازمند آموزش است؛ اظهار داشت: لازم است برنامه‌های آموزشی را جدی بگیریم تا جامعه از سواد سلامت برخوردار شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست آموزشی سلامت و خود مراقبتی بانوان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری در محل شرکت فولاد یزد برگزار شد.
«محمدعلی طالبی» در این نشست با اشاره به اینکه رسالت آموزش توسط دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود؛ افزود: نمی‌توان متولی خاصی را برای آموزش و سلامت مشخص کرد از همین رو اهمیت آموزش ایجاب می‌کند تا افرادی که توانایی آموزش را دارند اقدام کنند و آگاهی عمومی را در حوزه سلامت افزایش دهند.
وی با اشاره به اینکه زنان بیشترین نقش را در آموزش به خانواده‌ها ‌دارند، گفت: طرح آموزش خود مراقبتی از زنان کارمند در دستگاه‌ها آغاز می‌شود و هدف اصلی طرح این است که زنان با فراگیری آموزش‌ها در بحث خود مراقبتی شرایطی را فراهم کنند تا این آموزش‌ها به‌مرور به خانواده‌ها منتقل شود.
وی گفت: این آموزش‌ها صرفاً خاص کارمندان نیست و کارمندان به‌عنوان سفیران سلامت باید خود مراقبتی را در جامعه نهادینه کنند.
وی بابیان اینکه شاخص‌های بهداشت استان یزد به نسبت کشور در جایگاه مطلوبی قرار دارد، گفت: استان یزد ظرفیت خوبی در بهداشت و درمان دارد و شاخص‌ترین استان‌ها در حفظ سلامت است؛ درعین‌حال با برخی مشکلات در بخش جوامع صنعتی نیز مواجه هستیم.
طالبی گفت: استان یزد دارای شاخص‌های بالای توسعه انسانی به لحاظ سطح آموزش و سواد نیز هست و با بالاترین سطح قبولی در دانشگاه‌ها جزو چند استان اول کشور تلقی می‌شود اما هنوز هم عدم اطلاع عامه مردم در پیشگیری و کنترل بیماری‌ها دیده می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان گفت: سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیازمند آموزش است و باید این برنامه‌ها را جدی بگیریم تا جامعه از سواد سلامت برخوردار شود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات