استاندار یزد:

برنامه ریزی اقتصادی با تمرکز بر روش های نوین تامین مالی و مدل های جدید تعاونی در استان/ افزایش بهره وری فکری و سرمایه های خرد مردمی در «ستاد سهام» پیگیری می شود

 استاندار یزد با اشاره به راه اندازی ستاد سهام (سیاستگذاری و هماهنگی اقتصاد مردمی) در استان خاطرنشان کرد: در این ستاد سازوکارهای لازم برای استفاده از توان فکری، ابتکاری و سرمایه های خرد مردم تعریف و پیگیری می شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک استاندار یزد و نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی با فعالین صنعت و معدن استان به منظور بررسی مسائل و دغدغه های موجود برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست با تاکید بر اینکه بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های حوزه صنعت باید کارشناسی شده و مطابق با واقعیات میدانی باشد، اظهار کرد: بر این اساس مسائل مختلف فعالین صنعتی و معدنی استان در جلسه هیئت دولت مطرح خواهد شد.
 
مهران فاطمی با بیان اینکه رویکرد «تامین مالی از بازار سرمایه» به معنای عدم استفاده از ظرفیت‌های بانکی نیست، گفت: سال گذشته ۱۰۳ هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌های استان تسهیلات پرداخت شد و این روند امسال نیز با قدرت ادامه خواهد داشت.
 
وی با اشاره به اینکه جهش تولید یک تغییر کمی سریع و پرشتاب در تولید ناخالص داخلی است، عنوان کرد: با توجه به عدم تطابق منابع بانکی کشور با سرعت جهش تولید چاره‌ای جز تامین مالی از بازار سرمایه نداریم.
 
استاندار یزد در ادامه تصریح کرد: اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و فعالین صنعتی استان گفتمان سازی و برنامه‌ریزی در مسائلی مانند دانش بنیان، بهره‌وری، روش‌های نوین تامین مالی و مدل‌های جدید تعاونی‌ها را در دستور کار قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» معنای وسیعی را شامل می شود، گفت: در راستای تحقق شعار سال همه چرخ دنده‌ها از مشاغل خانگی خرد تا واحدهای تولیدی بزرگ باید همزمان با هم فعال شوند.
 
فاطمی در پایان با اشاره به راه اندازی ستاد سهام (سیاستگذاری و هماهنگی اقتصاد مردمی) در استان خاطرنشان کرد: در این ستاد سازوکارهای لازم برای استفاده از توان فکری، ابتکاری و سرمایه های خرد مردم تعریف و پیگیری می شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات