استاندار یزد:

برنامه ریزی و تحول در مسیر تداوم بخشی به موفقیت های حوزه آموزش و پرورش/لزوم تبیین نقش تعلیم و تربیت در پیشرفت یزد

استاندار یزد با بیان اینکه یزد؛ نماد و تبلور غلبه اراده مومنانه و عالمانه انسانی بر محدودیت های موجود است، گفت: باید نقش نظام تعلیم و تربیت در توسعه و پیشرفت یزد بیش از پیش تبیین شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال 1403 به ریاست استاندار یزد برگزار و در خصوص برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم هم اندیشی شد.
 
استاندار یزد در این نشست، با قدردانی از تلاش های جامعه بزرگ فرهنگیان استان، اظهار کرد: در سال 1402 فعالیت های برجسته ای در حوزه آموزش و مسائل تربیتی و ورزشی انجام شد و جایگاه استان در حوزه های مختلف ارتقا پیدا کرد.
 
مهران فاطمی در همین راستا ادامه داد: امیدواریم موفقیت‌های حوزه آموزش و پرورش در سال 1403 با صرف انرژی بیشتر و برنامه ریزی دقیق تر و منظم تر تداوم یابد.
 
وی در ادامه از آمادگی استان جهت برگزاری نشست های هفتگی شورای آموزش و پرورش به شرط وجود دستور کارهای تحولی و کارشناسی خبر داد و گفت: در این نشست ها مشکلات بنیادین این حوزه، سند تحول آموزش و پرورش در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.
 
استاندار یزد بر ضرورت ارتقاء کیفیت تربیت و رسیدگی ویژه به امور نوجوان و جوانان در راستای پیشگیری از ایجاد مشکل در ۵۰ سال آینده و کاهش رتبه بخش منابع انسانی به عنوان یکی از بزرگترین مزیت‌های استان یزد تاکید کرد.
 
وی با بیان اینکه یزد؛ نماد و تبلور غلبه اراده مومنانه و عالمانه انسانی بر محدودیت های موجود است، گفت: محور توسعه در استان؛ انسان های با اراده، مومن و با تدبیری هستند که با عزم راسخ خود یزد را ساخته‌اند.
 
فاطمی با تاکید بر لزوم تبیین نقش نظام تعلیم و تربیت در توسعه و پیشرفت یزد، یادآور شد: با توجه به بهره‌گیری همه مردم از کرامات حوزه آموزش و پرورش، وظیفه تکریم جامعه فرهنگیان همچون حق پدر و مادر بر فرزند بر عهده آحاد جامعه قرار دارد.  
 
استاندار یزد با بیان اینکه برخورد اقشار مختلف با جامعه فرهنگیان باید متفاوت باشد، گفت: بر این اساس در هفته تکریم و بزرگداشت مقام معلم و استاد باید مفهوم و جایگاه بزرگ آنان در ذهن جامعه تثبیت و هر روز به عنوان روز معلم معرفی شود.
 
وی در ادامه با اشاره به برخی شاخص های ابلاغی ارزیابی معلمین نمونه از سوی وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: با توجه به ارزیابی و تکریم فرهنگیان بر مبنای خوداظهاری، طبیعتا همه معلمین نمونه مشمول این ارزیابی نمی‌شوند، لذا برای تاثیرگذاری بیشتر اقدام مکملی برای آن تعریف شود.
 
فاطمی در همین راستا خاطرنشان کرد: در فرصت باقی مانده از ارزیابی و معرفی معلمین نمونه استان به وزارت آموزش و پرورش، براساس خرد جمعی و پیشنهاد مدیران نواحی آموزش و پرورش، تمامی افراد حائز شرایط، به فرآیند تکریم اضافه شوند.  
 
وی با اشاره به لزوم تدوین بسته پیشنهادی برای بزرگداشت مقام معلم در صداوسیما، گفت: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری یک برنامه شاخص، جذاب و فراگیر با حضور معلمین، شورای اداری استان، ائمه جمعه و جماعات و افراد شاخص حوزه های مختلف صورت گیرد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته معلم در استان به منظور انجام هماهنگی‌های بیشتر برای تکریم معلمان خبر داد و بر ضرورت توجه حداکثری به فضاسازی شهری در این ایام تاکید کرد.
 
استاندار یزد در پایان با بیان اینکه امتحانات نهایی به دلیل افزایش ضریب نمرات آن در قبولی کنکور، از اهمیت بالاتری برخوردار شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین لازم است تا توجه بیشتری به جنبه روحی و روانی و نیز زمینه‌های برگزاری این آزمون‌ها شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات