استانداریزد:

برپایی سفره های ساده افطار در محلات قدیمی یزد نمادی از همدلی و مهربانی است/تجلی روح بندگی و نوع دوستی در دارالعباده

استاندار یزد برپایی سفره‌های ساده افطاری در محلات قدیمی را یکی از تجلیگاه‌های مهربانی در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: در این آیین، روح عبودیت و بندگی و تواضع در برابر خداوند و هم نوع دوستی تجلی دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد و نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در میان روزه داران و نمازگزاران محله گلچینان حضور یافتند.

استاندار یزد در حاشیه این آیین و در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه همدلی، همزبانی، مهربانی و انس با خدای مهربان است، اظهار کرد: همچنین از برکت این ماه قلب‌ها و دل‌های مومنان نسبت به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شود.

وی برپایی سفره‌های ساده افطاری در محلات قدیمی را یکی از تجلیگاه‌های مهربانی در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: در این آیین، روح عبودیت و بندگی و تواضع در برابر خداوند و هم نوع دوستی تجلی دارد.

وی با تقدیر از تمامی دست اندرکاران بر پای سفره‌های افطاری در روز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) گفت: مهمان نوازی و هم نوع دوستی امام حسن (ع) نیز زبانزد عام و خاص بوده به طوری که در طول زندگانی خود سه بار تمام دارایی خود را با فقرا تقسیم کرده‌اند.

میزبانان این ضیافت با پهن کردن چند سفره طولانی به درازای کوچه‌های کاه‌گلی، زیر سایه ساباط و بادگیر‌های این محله پذیرای روزه‌داران این شهر و استان در ماه مبارک رمضان هستند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات