مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد خبر داد:

برگزاري جشن بانوان فاطمي و تجليل از بانوان برگزيده استان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد گفت: در هفته زن و به مناسبت بزرگداشت مقام زن و مادر جشن بانوان فاطمي و تجليل از بانوان برگزيده استان برگزار می‌شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز يكشنبه 15 فروردین‌ماه نشست خبري مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري با اهالي رسانه استان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
«فخرالسادات خامسي هامانه» در اين نشست خبري ضمن تبريك ولادت حضرت زهرا (س) و حضرت امام خميني (ره) اظهار داشت: اميدواريم در سالي كه آغاز و پايان آن بانام حضرت فاطمه (س) مزين گرديده است همه ما توفيق فاطمي شدن و فاطمي زيستن را داشته باشيم.
وي ادامه داد: پروردگار متعال با آفرينش حضرت زهرا (س) زيباترين جلوه‌های حق باوري و حق مداري، زهد، ازخودگذشتگی، شجاعت، صبر و استقامت، ايمان، شوهرداري و تربيت صحيح فرزندان را در ايشان متجلي ساخت.
خامسي هامانه افزود: به فرموده معمار كبير انقلاب اسلامي حضرت فاطمه (س) به‌عنوان انساني كامل نه‌تنها الگويي براي زنان كه الگويي براي انسان‌ها و تمام بشريت است.
 
تشريح برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن
 
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن پرداخت و تصريح كرد: بيش از 4500 برنامه پيشنهادي در اين هفته از طرف دستگاه‌های اجرايي و دولتي استان، شهرداری‌ها، نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد استان به اين دفتر پیشنهادشده كه تعدادي از آن‌ها در قالب جشن‌ها، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، بازديدها، مراسم‌های تقدير و تجليل و مسابقات در حال برگزاري است.
وي اظهار داشت: ديدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، بازديد از خانه سالمندان بهار يزد، برگزاري نمايشگاه بانوان كارآفرين و اقتصاد مقاومتي در يزد و تعدادي از شهرستان‌های استان، جشن ميلاد بانوي آسماني، جشنواره فرهنگي، ورزشي بانوان شاغل استان، همايش زنان سازندگان و سازشگران اقتصاد، همايش گفتمان سبك زندگي حضرت فاطمه (س)، همايش تغذيه مناسب زنان و سلامت، جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت، برگزاري اردوي فرهنگي تفريحي، جشن‌های سراسري ميلاد كوثر و مولودی‌خوانی حضرت زهرا (س) و جشن بزرگ بانوان فاطمي و تجليل از زنان برگزيده استان با حضور مشاور وزير كشور در امور زنان و خانواده و مسئولان ارشد استان ازجمله برنامه‌هایی است كه در هفته بزرگداشت مقام زن برگزارشده و در حال برگزاري است.
 
استان يزد رتبه چهارم در نرخ مشاركت اقتصادي بانوان
 
خامسي هامانه در پاسخ به سؤالات اصحاب رسانه استان گفت: بر اساس گزارش مركز آمار ايران، استان يزد رتبه چهارم را در نرخ مشاركت اقتصادي زنان دارد.
وي همچنين تعداد زنان استان را 520 هزار و 864 نفر عنوان كرد و افزود: از اين تعداد 42 هزار و 550 نفر شاغل و 6 هزار و 589 نفر زنان سرپرست خانواده هستند.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در پايان سخنان خود از راه‌اندازی مجمع زنان كارآفرين، انجمن و سازمان‌های مردم‌نهاد زنان فعال و توانمند استان و بازارچه‌های خوداشتغالي بانوان استان با رويكرد احياء مشاغل بومي، محلي و سنتي يزد خبر داد.
 
برگزاري برنامه‌های متنوع فرهنگي در شهرستان يزد
 
مشاور فرماندار يزد در امور بانوان و خانواده نيز در اين نشست خبري به برگزاري برنامه‌های متنوع فرهنگي، اجتماعي و ورزشي در شهرستان يزد در هفته بزرگداشت مقام زن اشاره كرد و گفت: در همين راستا نمايشگاه بانوان كارآفرين و اقتصاد مقاومتي در بوستان طوبي يزد در حال برگزاري است و تا 17 فروردین‌ماه ادامه دارد.
«خدیجه نجفی» با اشاره به زندگاني حضرت زهرا (س) افزود: شايسته است بانوان با الگوبرداري از ايشان به‌خوبی به وظايف خود در عرصه‌های مختلف زندگي اجتماعي و فردي ازجمله همسرداري و تربيت درست فرزندان عمل كنند.
 
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات