مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد خواستار شد؛

برگزاری بازارچه های عرضه توانمندی های بانوان در شهرستان ها

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در نخستین کارگروه بانوان و خانواده شهرستان ابرکوه، برگزاری بازارچه عرضه توانمندی های بانوان این شهرستان را با مشارکت همه دستگاه های شهرستان خواستار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "فخر السادات خامسی هامانه"، در نخستین کارگروه زنان و خانواده شهرستان ابرکوه که با حضور مشاوران فرمانداران در امور بانوان و خانواده استان، فرماندار ابرکوه و همچنین مسئولان دستگاه های این شهرستان برگزار شد، به انتظارات امور بانوان و خانواده استانداری یزد از مسئولان این شهرستان پرداخت.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، برگزاری چهار نشست در سال از کارگروه بانوان و خانواده شهرستان ابرکوه، با حضور مسئولان شهرستان و نمایندگان زن دستگاه ها را خواستار شد.
وی همچنین خواستار برگزاری بازارچه های اشتغال زایی بانوان برای عرضه توانمندی های شهرستان و همچنین تقویت مشارکت میان سازمان های این شهرستان با هدف استفاده از سرمایه های اجتماعی و کاهش هزینه ها شد.
خامسی دو عامل جهل و بی دینی را موجب غفلت بانوان از نقش خود در جامعه عنوان کرد و به بیان ابعاد نگرش نوینی از نقش بانوان در جامعه که موجب فرو ریختن دیدگاه های نا درست نسبت به این قشر از جامعه شده است، طبق سخن امام خمینی (ره) پرداخت.
وی با بیان اینکه، جامعه ای که دچار عدم اعتدال باشد به تزلزل نیز دچار خواهد شد، به لزوم در نظر گرفتن مسئولیت های سیاسی و اجتماعی بانوان در جامعه تاکید و نسبت به توجه مسئولان شهرستان ابرکوه به نقش بانوان تاکید کرد.
سید نبی رسولی، نیز در این نشست، به بیان آمار هایی در خصوص بانوان و خانواده شهرستان ابرکوه پرداخت. فرماندار ابرکوه، درصد با سوادی بانوان این شهرستان را 97 درصد، در رده سنی 10 تا 49 سال و جمعیت زنان فعال در حوزه قرآنی این شهرستان را یکصد و 20 نفر عنوان کرد.
رسولی، تعداد زنان سرپرست خانوار را هزار و 22 نفر عنوان و با بیان اینکه در حوزه اشتغال زایی آنگونه که شایسته است موفق نبوده اند، تعداد زنان جویای کار این شهرستان را هزار و 252 نفر اعلام کرد.
وی همچنین آماری از تعداد تعاونی های بانوان و وضعیت امکانات ورزشی، پایگاه های سلامت اجتماعی و بوستان بانوان شهرستان ابرکوه داد و از جمله مسائل و مشکلات بانوان این شهرستان را شیوع بد حجابی و افزایش طلاق نام برد.
وی تعداد جلسات برگزار شده ویژه بانوان در دولت تدبیر و امید در این فرمانداری را 30 مورد عنوان کرد و در این مورد اینگونه توضیح داد که این میزان با چهار سال گذشته برابری دارد.
گفتنی است که در این کارگروه، نمایندگان دستگاه های شهرستان در امور بانوان و خانواده به بیان مسائل و روند فعالیت های حوزه خود پرداختند و مسئولان این شهرستان نیز توضیحاتی در خصوص چگونگی این موارد ارائه کردند

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات