برگزاری جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در آخرین ساعات سال 98 به ریاست استاندار یزد

به ریاست استاندار یزد و به منظور بررسی آخرین راهکارهای مبارزه با ویروس کرونا، جلسه فوق العاده استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا از ساعت 19 الی 21 روز 29 اسفند برگزار شد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست فوق العاده ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور اعضای ستاد و در ساعات پایانی سال 98 در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه باید شاهد انعکاس خبری مناسبی در خصوص اقدامات این ستاد باشیم، افزود: کمیته اطلاع رسانی با هماهنگی اعضای ستاد و رسانه های استان، اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند.
استاندار یزد با بیان اینکه کلیه مراکز تجمعی در استان (مراکز اقامتی، پاساژها، بازارها، اماکن مذهبی و ...) تا 15 فروردین تعطیل می شود، ادامه داد: اصناف استان به استثنای صنوف تامین کننده نیازهای اساسی شهروندان نیز تا 15 فرورودین ماه تعطیل خواهد بود.
استاندار با اشاره به لزوم غربالگری ورودی و خروجی استان عنوان کرد: در شهرستان های ورودی استان (ابرکوه، اردکان، بافق و مهریز) تیم های کنترل ورود و خروج تقویت می شوند.
وی افزود: کلیه شهرستان ها موظف به کنترل و غربالگری راه های ورودی و خروجی خود بوده و دهیاران نیز موظف به مراقبت در خصوص ورود و خروج به روستاها هستند.
استاندار با اشاره به اقدامات ستاد برای مقابله با فعالیت خانه های مسافر غیر مجاز در استان گفت: طی روزهای اخیر 50  خانه مسافر پلمپ و به 200 خانه مسافر برای جلوگیری از اسکان احتمالی مسافران نوروزی اخطار داده شده است.
طالبی با بیان اینکه یزدی ها همواره مردمی مهمان نواز بوده است، افزود: امیدواریم مردم کشور پیام استان در خصوص عدم امکان پذیرش مسافر نوروزی را درک کرده باشند و بدانند علی رغم مهمان نواز بودن یزدی ها، در شرایط کنونی و آمار بالای شیوع کرونا در استان، امکان پذیرش مسافر وجود ندارد.
استاندار با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی ورود مسافرین به استان به نسبت سال گذشته عنوان کرد: بسیاری از این مسافران تنها از راه های استان عبور می کنند و به شهرهای استان وارد نمی شوند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات