بر خود فرض می دانیم که خسارت های وارده به منازل مسکونی را هرچه زود تر تعیین و پرداخت کنیم/ تا برگشت شرایط به حالت پیش از آبگرفتگی در کنار شهروندان خسارت دیده سرتاسر استان خواهیم بود/ گفتگو با وزیر کشور به منظور جلب حمایت های لازم برای جبران خسارت ها

استاندار یزد گفت: بر خود فرض می دانیم که خسارت های وارده به خانه ها را هرچه زود تر تعیین کرده و اقدامات لازم برای برقراری وضعیت پایدار و بازگشت خانه ها به حالت اولیه را سامان دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، بارش روز گذشته را یکی از بی سابقه ترین بارش ها به لحاظ شدت دانست و گفت: روز گذشته شاهد بارش حدود 30 میلی متر باران معادل قریب به یک سوم بارش سالانه شهر در مدت ۴۰ دقیقه بودیم که این موضوع سبب ایجاد حجم عظیمی از رواناب و تکمیل  و سر ریز آب مخازن سیل بندها شد که این آب، مناطقی از شهر را تحت الشعاع قرار داد.

وی با بیان اینکه همزمان با بارش شدید باران در شهر یزد، بارش باران در شهرستان های اردکان، میبد، مهریز، بهاباد و برخی نقاط داخل استان در حال وقوع بود، اظهارداشت: بلافاصله پس از این موضوع، کمیته مدیریت بحران استان شکل گرفت و دستگاه های خدمات رسان پای کار آمدند.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه عزم جدی و اولیه استان بر انجام اقداماتی جهت نداشتن خسارت جانی در پی وقوع سیل بود، تصریح کرد: بر این اساس سریعا اقدام به تحکیم سیل بندها و آب بردگی ها شد و از آن طرف دستگاه های خدمات رسان استان درصدد حل سریع مسائل مربوط به قطعی آب، برق و گاز برآمدند.

دکتر فاطمی با اشاره به آبگرفتگی برخی از منازل مسکونی شهروندان در پی بارش روز گذشته، افزود: امروز شخصا  به صورت میدانی از تعدادی از منازل آسیب دیده بازدید و به منظور تسریع در عملیات تخلیه آب منازل، تمام توان تجهیزاتی موجود در استان را در این راستا بسیج کردم.

وی هدف از برگزاری این جلسه را مدیریت وضعیت نابسامان موجود در حداقل زمان عنوان و خاطرنشان کرد: بر خود فرض می دانیم که خسارت های وارده به خانه ها را هرچه زود تر تعیین کرده و اقدامات لازم برای برقراری وضعیت پایدار و بازگشت خانه ها به حالت اولیه مسائل را سامان دهیم.

استاندار یزد با بیان اینکه به طور جدی پیگیر حل موضوعات و دغدغه های ایجاد شده هستم، افزود: در این راستا با شخص وزیر کشور گفتگو  و مقرر شد  که بحث خسارات به طور جدی دنبال شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات