استاندار یزد:

بزرگداشت هفته معلم با رویکرد مدرسه محوری و الگوسازی فرهنگی/ شخصیت استاد مطهری به عنوان معلم تراز انقلاب تبیین شود

استاندار یزد گفت: برنامه های بزرگداشت هفته معلم با رویکرد مدرسه محوری و  الگوسازی فرهنگی اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، ستاد بزرگداشت مقام معلم به ریاست استاندار یزد و به منظور بررسی برنامه ها و طرح های استان برای تجلیل و تکریم مقام معلم، برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست با تاکید بر لزوم دسته‌بندی پیشنهادات متعدد ارائه شده در نشست توسط دبیرخانه ستاد بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد:  برنامه های بزرگداشت هفته معلم با رویکرد مدرسه محوری اجرا و در این راستا مدارس با محوریت انجمن اولیا و مربیان و دانش آموزان فعال شوند.
 
مهران فاطمی با اشاره به برخی از برنامه های بزرگداشت مقام معلم استان در سال گذشته، تصریح کرد: یکی از این برنامه های شاخص، برگزاری ویژه برنامه ای با حضور معلمین و خانواده های آن ها در محل تالار وحدت بود.
 
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم باید گسترده و متفاوت‌تر از سال گذشته برگزار شود، گفت: در این راستا می توان برنامه‌ ای شاخص، فاخر و ماندگار در ورزشگاه شهید نصیری با حضور جامعه بزرگ معلمین و خانواده های آن ها جهت تکریم مقام معلم برگزار شود.
 
استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: در شهرستان ها نیز برنامه ریزی لازم برای برگزاری برنامه بزرگداشت مقام معلم با حضور معلمین و خانواده های آن ها انجام شود.
 
وی خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش استان 10 چهره ماندگار حوزه تعلیم و تربیت هر شهرستان را به منظور نصب تصاویر آنها در بیلبوردهای شهری به فرمانداران، شهرداران و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد معرفی کند.
 
فاطمی افزود: فرمانداران نیز متناسب با پیشنهادات ارائه شده در این نشست جهت تکریم مقام معلم، جلسه ای را برای عملیاتی شدن پیشنهادات برگزار و از ظرفیت صنایع برای اجرای برنامه ها استفاده کنند.  
 
وی با اشاره به نقش و اهمیت بزرگداشت مقام استاد و شهید در جامعه گفت: با توجه به لزوم بهره گیری از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار، یادواره های معلمین و دانش آموزان شهید به عنوان یکی از برنامه های شاخص در سطح شهرستان ها برگزار شود.
 
استاندار یزد در ادامه به جایگاه و شخصیت ارزنده استاد شهید مطهری اشاره و عنوان کرد: با محوریت دانشگاه فرهنگیان برنامه های شاخص برای تبیین شخصیت استاد مطهری به عنوان معلم در تراز انقلاب اسلامی، در سطح دانشگاه ها و جامعه برگزار شود.
 
وی همچنین بر لزوم تجلیل متقابل کارگران از مقام معلمین و معلمین از مقام کارگران تاکید کرد و گفت: کارگر ستون تولید و یزد؛ با حدود ۳۰۰ هزار کارگر جامعه ای کارگری است؛ لذا برگزاری این برنامه در سال جهش تولید در دستور کار قرار گیرد.
 
فاطمی اضافه کرد: می توان با برنامه‌ریزی جهت برگزاری رژه سپاس معلم با محوریت مجموعه نیروی انتظامی و در حد برنامه هفته فراجا، برنامه ای متفاوت و فاخر برای بزرگداشت مقام معلم اجرا کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه زیبنده نیست معلمان به دلیل مسائل مالی در بند زندان باشند، گفت: بر این اساس، هماهنگی با ستاد دیه استان جهت مشارکت چهره های شاخص در هر حوزه برای آزادی و بازگشت معلمان به آغوش خانواده در دستور کار قرار گیرد.
 
استاندار یزد با اشاره به اثرگذاری بالای هنر و شعر در جامعه تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه شب شعری در تراز معلمین و با حضور جمع کثیری از چهره های فرهنگی، هنری و رسانه ای را همراه با شعرخوانی معلمان شاعر برگزار کند.
 
وی در پایان با تاکید بر ضرورت دسته بندی، زمان‌دار و صاحب‌دار کردن برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین تقویمی برای برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در راستای اجرای برنامه هایی در تراز جامعه فرهنگیان استان یزد در دستور کار قرار گیرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات