استاندار یزد مطرح کرد؛

بسترسازی ملی برای میانداری مردم در عرصه فرهنگ/ توجه به سهم استان ها از اعتبارات شورای فرهنگ عمومی کشور/ ضرورت قرارگیری فرهنگ و محیط زیست در صدر موضوعات

استاندار یزد با اشاره به اهمیت نقش آفرینی مردم در حوزه فرهنگ  گفت: یکی از اقدامات مورد پیگیری باید برنامه ریزی و بسترسازی جهت میانداری مردم و نقش آفرینی حلقه های میانی در حوزه فرهنگ باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک مهران فاطمی؛ استاندار یزد با سید علی یزدی خواه؛ نائب رئیس اول و بیژن نوباوه؛ نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور محمدصالح جوکار؛ رئیس مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولین فرهنگی و اجتماعی استانداری برگزار شد.
 
استاندار یزد یکی از وجوه انقلابی بودن مجلس شورای اسلامی را توجه ویژه به حوزه فرهنگ و اقدامات فرهنگی دانست و گفت: مؤید این مهم، تصویب قوانین ارزشمند و مشوق های بسیار خوب در این حوزه است.
 
وی عنوان کرد: همواره تاکید کرده ایم که «فرهنگ» و «محیط زیست» باید در صدر موضوعات مختلف قرار گیرد.
 
فاطمی همچنین با اشاره به اهمیت نقش آفرینی مردم در حوزه فرهنگ ‌ گفت: یکی از اقدامات مورد پیگیری باید برنامه ریزی و بسترسازی جهت میانداری مردم و نقش آفرینی حلقه های میانی در حوزه فرهنگ باشد.
 
استاندار یزد با اشاره به نقش حلقه های میانی در پیشبرد اهداف و چشم اندازهای حوزه فرهنگ، گفت: حمایت های لازم جهت مشارکت هر چه بیشتر حلقه های میان در امور این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی در ادامه سهم استان ها از اعتبارات شورای فرهنگ عمومی کشور را حدود ۵ درصد عنوان و خاطرنشان کرد:باید اقدامات لازم جهت تخصیص قابل توجه این اعتبار به استان ها صورت گیرد.  
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم توجه به حوزه جوانی جمعیت و فعالیت های دانش بنیان، اظهارداشت: قوانین  «حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و «جهش تولید دانش بنیان» را از جمله قوانین خوب و مترقی مصوب در این دوره از مجلس شورای اسلامی است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات