بسیج، محدود به جنگ نیست

استاندار یزد با اشاره به اینکه در چهل‌ سالگی بسیج شاهد رشد و بالندگی آن هستیم افزود: بسیج هیچگاه محدود به جنگ نشده است و در عموم عرصه های فرهنگی و اجتماعی مشارکت داشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در جلسه شورای اداری استان که به مناسبت هفته بسیج در سپاه الغدیر یزد و در جمع فرمانده سپاه الغدیر و جمعی از مدیران اجرایی استان برگزار شد گفت:  بزرگ ‌ترین دستاوردی که در مفهوم بسیج شاهد هستیم تبدیل آن به فرهنگ است که این فرهنگ مورد توجه سایر کشورهای نیز قرار گرفته است.
وی بسیج را تجلی مشارکت در کشور دانست و گفت: حد اعلی نقشی که همه اندیشمندان علوم سیاسی برای مشارکت قائل هستند را در ساختار و تشکیلات بسیج می‌بینیم.
استاندار با بیان اینکه به دلایل مختلف ساختارهایی که می‌توانستند در کشور ما سازمان دهنده مشارکت باشند، نتوانستند سازمان‌دهی مناسبی را به وجود بیاورند گفت: با توجه به نبود اقبال به دیگر ساختارها، بسیج بار مشارکت خواهی را به دوش کشید.
طالبی با اشاره به اینکه طی 40 سال گذشته کارهای بسیار خوبی از سوی بسیج در حوزه‌های مختلف انجام شده، تصریح کرد: حوزه سازندگی مهمترین حوزه ای است که بسیج به آن پرداخته است و نشان داده که بسیج هیچگاه محدود به زمان جنگ نبوده و همواره در عرصه های خدمت رسانی مشارکت داشته است.
وی با اشاره به تعامل دستگاه های دولتی با بسیج در استان گفت: همکاری و تعامل بسیار خوبی از سوی دستگاه‌های مختلف با سپاه و بسیج در موضوعات گوناگون وجود دارد.
طالبی در خصوص تاثیر حضور بسیج در کنار دستگاه های دولتی اظهار داشت: وقتی حضور بسیج در کنار دستگاه ها را داشته باشیم، مردم مشارکت مطلوب‌تری خواهند داشت و کارها با انسجام بیشتری انجام می شود.
وی با بیان اینکه دستگاه های دولتی باید اجرای برنامه های خاص هفته بسیج را در دستگاه خود برگزار کنند، افزود: علاوه بر آن باید حداکثر تعامل و همکاری را با سپاه الغدیر برای برگزاری هر چه بهتر هفته بسیج را داشته باشند.
استاندار در پایان گفت: امیدوارم هفته بسیج به تجلی قدرشناسی مردم و مدیران از بسیجیان و زحمات آنها تبدیل شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات