مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد خواستار شد:

بهره‌گیری از ظرفيت ائمه جمعه و رسانه‌ها در زمينه صيانت از حقوق شهروندي

مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگي استانداري يزد بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفيت ائمه جمعه، مطبوعات و رسانه‌ها در زمينه صيانت از حقوق شهروندي و فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب تأكيد كرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري يزد، مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگي استانداري در سفر به شهرستان بافق با امام‌جمعه و فرماندار اين شهرستان ديدار و گفتگو كرد.
‹‹مجيد جواديان زاده›› در ديدار با امام‌جمعه شهرستان بافق ضمن تشريح اقدامات ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي استان گفت: خوشبختانه در دولت تدبير و اميد اقدامات شایسته‌ای براي خدمت‌رسانی به مردم و صيانت از حقوق شهروندي انجام‌شده است اما تحقق كامل اين مهم نياز به همدلي، تعامل و مشاركت بيشتر همه دستگاه‌های اجرايي دارد.
وي اظهار داشت: ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي به‌منظور ارج نهادن به جايگاه انسان در جامعه با دو رويكرد و هدف اساسي حفظ حقوق شهروندي و عفاف و حجاب تشکیل‌شده است.
جواديان زاده به اهميت رعايت حقوق شهروندي و ابلاغ اين منشور به دستگاه‌های اجرايي اشاره كرد و افزود: در اين منشور شرح وظايف دستگاه‌های اجرايي از يكديگر تفکیک‌شده است تا از انجام امور به‌صورت سلیقه‌ای و موازي كاري جلوگيري شود.
امام‌جمعه شهرستان بافق نيز در اين ديدار به جايگاه والاي انسان در فرهنگ ديني اشاره و تصريح كرد: انسان در دين اسلام و سيره حضرت رسول اكرم (ص) و ائمه اطهار (ع) همواره از منزلت ویژه‌ای برخوردار بوده و به هر قوم، ملت و آئيني كه تعلق داشته از جايگاه رفيعي برخوردار بوده است.
«حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد سليماني» اظهار داشت: در زمينه فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در جامعه و صيانت از حقوق شهروندي بايد رفتار و گفتار ما به شیوه‌ای صحيح و مناسب باشد تا نتيجه موردنظر حاصل گردد.


حضور در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق


مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري در ادامه سفر خود به شهرستان بافق در جلسه شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان حضور يافت و بابیان اينكه حقوق شهروندي همه مردم بايد رعايت شود افزود: شايسته است همه مشكلات گروه‌های اجتماعي از قبيل معلولين، سالخوردگان، نوجوانان، جوانان، بيماران خاص و مهاجرين را با تمام وجود لمس و براي تأمين و صيانت از حقوق شهروندي آن‌ها تلاش كنيم.
جواديان زاده همچنين بر مناسب‌سازی معابر و اماكن عمومي براي مراجعه آسان بيماران و معلولان تأكيد كرد و گفت: شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرايي وظیفه‌دارند زیرساخت‌های لازم را براي سهولت در عبور و مرور افراد بيمار، سالخورده و معلول فراهم كنند.
فرماندار بافق نيز در اين جلسه با ارائه گزارشي از عملكرد ستاد صيانت از حقوق شهروندي و شوراي فرهنگ عمومي شهرستان بافق اظهار داشت: عدم آشنايي شهروندان از حقوق شهروندي خود يكي از مهم‌ترین معضلات جامعه امروز است.
«سید مهدی طلايي مقدم» تصويب سند فرهنگي شهرستان بافق را يكي از اقدامات مهم و مثبت در زمينه حفظ حقوق شهروندي مردم بافق عنوان كرد و افزود: اميدواريم تا افق ايران 1404 در مقوله فرهنگي و توسعه پايدار اين شهرستان با هماهنگي و همدلي مردم و مسئولان گام‌های مؤثري برداشته شود.
گفتني است در پايان اين جلسه از مديران دستگاه‌های اجرايي وادارات شهرستان بافق كه در امر رعايت و صيانت از حقوق شهروندي و حفظ حريم امنيت عمومي بيشترين تلاش را كرده بودند با اهداي لوح تقدير، تجليل شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات