استاندار یزد در آیین بهره برداری از فاز اول پروژه گازرسانی به روستای بنادک سادات عنوان کرد:

بهره مندی۹۹ درصدی جمعیت شهری و روستایی استان ازنعمت گاز

استاندار یزد با اشاره به ادامه دار بودن روند خدمات رسانی دولت در دل تحریم ها و مشکلات اقتصادی گفت: گازرسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی یکی از مصادیق این امر است به گونه ای که در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در آیین بهره برداری از فاز اول پروژه گازرسانی به روستای بنادک سادات شهرستان مهریز با اشاره به خدمات ارائه شده به روستاها در طول هشت سال گذشته، اظهارداشت: یکی از اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید، توزیع عادلانه و برحسب جمعیتِ مالیات بر ارزش افزوده بین شهرستان ها است که این موضوع با مقایسه اعتبارات اختصاص یافته به دهیاری ها در طول این هشت سال و سال های قبل آن، به وضوح مشاهده می شود.
استاندار یزد ادامه داد: تحریم ها، معضلات اقتصادی و کاهش شدید درآمدها، خدمات رسانی دولت را متوقف نساخت بلکه اقدامات و فعالیت های ارزنده ای در حوزه های مختلف صورت گرفت.
وی گازرسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی را یکی از مصادیق این امر دانست و خاطرنشان کرد: علی رغم مسائل و مشکلات موجود، پروژه های گازرسانی با شتاب بیشتری در مناطق مختلف انجام شد به طوریکه در حال حاضر 99 درصد جمعیت روستایی و شهری استان از این نعمت الهی برخوردار هستند.
دکترطالبی به توجه و تمرکز ویژه دولت به حوزه اشتغال و به ویژه اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: استان یزد در بحث تخصیص تسهیلات پایدار روستایی به روستاها، موفق به جذب 280 میلیارد تومان اعتبار در قالب وام های مختلف از محل صندوق توسعه ملی شد.
استاندار یزد با اشاره به جلب مشارکت بنیادهای عام المنفعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق محروم، اظهارداشت: برای طرح های اشتغالزایی روستایی تسهیلاتی تا سقف 40 میلیون تومان برای پنج شهرستان در نظر گرفته شد که شهرستان مهریز توانست بیشترین سهیمه را جذب کند.
وی در ادامه به ضرورت تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا اعتبارات بسیار خوبی برای استان یزد جذب شد که این رقم در مقایسه با ادوار گذشته رشد چند برابری را نشان می دهد.
دکترطالبی استقرار تیم های پزشکی در روستاهای استان و افتتاح و آغاز عملیات احداث چندین خانه بهداشت روستایی، مرکز جامع سلامت و ... را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان روستاها دانست.
استانداریزد خاطرنشان کرد: سایر نیازهای روستاها نیز باید با همکاری و هماهنگی بین دستگاه های مرتبط، فرمانداران و بخشداران دنبال شود.
وی لازمه ی پیشرفت و توسعه هر منطقه را اراده مشترک و همدلی و همراهی مردم آن منطقه عنوان کرد و گفت: روستای بنادک سادات ظرفیت های خوبی دارد به طوریکه با همدلی و اتحاد مردم این روستا، روستای بنادک سادات می تواند تبدیل به قطب ایجاد اشتغال شهرستان مهریز شود.
دکتر طالبی در پایان با بیان اینکه ظرفیت های زیادی در حوزه های مختلف کشورمان وجود دارد، اظهارداشت: امیدواریم با برطرف شدن مشکلات و مسائلی که کشور با آن روبرو است فضا و اعتبارات بیشتری برای  کمک به برنامه های توسعه روستایی و ایجاد اشتغال فراهم شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات