معاون عمرانی در یازدهمین جلسه کارگروه انرژی :

بهره وری بهترین راه برای مدیریت ناترازی انرژی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در یازدهمین جلسه کارگروه انرژی با اشاره به انتخاب استان یزد به عنوان استان پایلوت در حوزه بهره وری کشور اظهار داشت: مدیریت مصرف در بخش های مختلف به نسبت سرانه جهانی بالاست و با مدیریت بهینه مصرف می توان از ناترازی انرژی عبور کرد.

محمدجواد ابوالحسینی با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با دستگاه های خدمات رسان در طول تابستان اظهار داشت: هر چند امسال نیز  ناترازی انرژی در سطح ملی وجود داشت اما با تعامل خوب صنایع و برگزاری نشست های مستمر توانستیم با حداقل قطعی از پیک تابستان عبور کنیم که این موضوع جای قدردانی از تلاش و هماهنگی تمامی دست اندرکاران این حوزه را دارد.
رییس کارگروه انرژی استان گریزی هم به شروع فصل سرما زد و افزود: تجارب خوبی در دوسال گذشته در کارگروه انرژی رقم خورد و انتظار است موضوعات مدیریت مصرف در بخش های صنعت، کشاورزي، خدمات و خانگی با نگاه به این تجارب، تدبیر شده و مدیریت شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه دولت راهکارها و دستور العمل های خوبی را برای بهینه کردن مصرف انرژی در بخش های مختلف پیش بینی کرده است که با پیگیری دستگاه های متولی این حوزه و حضور فعال صنایع و سرمایه گذاران بخش خصوص می توان از ظرفیت های ایجاد شده در این زمینه استفاده کرد.
ابوالحسینی افزود: بخش عمده ای از مصارف غیر اصولی است و راهی جز مدیریت بهره ور در مدیریت انرژی نداریم.
معاون استاندار در ادامه به مصوبه سال گذشته کارگروه در زمینه مدیریت مصرف انرژی گاز در بخش گلخانه ها اشاره کرد و از جهاد کشاورزی خواست تا قبل از شروع فصل سرما با همکاری گلخانه داران، نظام مهندسی کشاورزی ، شرکت گاز و اداره استاندارد راهکارهای مدیریت بهینه مصرف را در این بخش فراهم کنند.
مهندس ابوالحسینی همچنین به طرح مدیریت مصرف گاز در بخش تولید آجر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران می توان مصرف گاز در این بخش را تا 60درصد کاهش داد و انتظار است سازمان صنعت،معدن و تجارت با همکاری ادارات مرتبط و اعضای صنف تولید آجر این راهکار را عملیاتی کنند.
در این نشست اعضا گزارشی از آخرین اقدامات از مصوبات جلسات قبل را ارائه کردند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات