استاندار یزد:

به‌دنبال افزایش جامعه‌پذیری اتباع و مهاجرین در استان هستیم

استاندار یزد در مراسم افتتاح دبستان ١٢ کلاسه دانش گفت: به‌دنبال افزایش جامعه‌پذیری اتباع هستیم تا با کمترین مشکلات و تبعات اجتماعی فضای تعامل، همکاری و همزیستی را به‌وجود بیاوریم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" در مراسم افتتاح دبستان دانش که روز چهارشنبه دهم مهر ماه ۹۸ برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور و همکاری‌های "صالح صبح" کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نسبت به تامین امکانات و مدیریت امور پناهندگان و مهاجرین در استان یزد، گفت: خوشبختانه امروز فضای خوبی برای ارائه خدمت به مهاجرین خارجی فراهم شده و امیدواریم با همکاری و همراهی کمیساریای عالی سازمان ملل بتوانیم قدم‌های خوبی را در راستای کمک به پناهندگان در استان یزد برداریم.
"طالبی" همچنین با تاکید بر پافشاری استان در جهت فراهم شدن بهترین امکانات و فضا برای تحصیل همه دانش‌آموزان مهاجر در استان، تصریح کرد: به همه مسئولان استان تاکید کرده‌ایم تا حتی یک دانش‌آموز از اتباع ‌بیگانه از تحصیل محروم نشود.
استاندار یزد از فعالیت و تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی بخصوص اداره کل آموزش پروش در پوشش تحصیلی دانش‌آموزان اتباع تقدیر و تشکر کرد.
وی همچنین افزود: خوشبختانه با سرمایه‌گذاری‌های دولتی و کمک سازمان های بین المللی، فعالیتهای خوبی در سایر زمینه‌ها مثل بهداشت و درمان انجام شده است.
"طالبی" در ادامه سخنان خود گفت: در مسیری حرکت می‌کنیم که جامعه پذیری اتباع را افزایش داده تا با کمترین مشکلات و تبعات اجتماعی فضای تعامل، همکاری و همزیستی را بوجود بیاوریم.
استاندار یزد افزود: بحث تحصیل برای ما بسیار مهم است و هر مقدار که بتوانیم سطح آموزشی و تحصیلات را در استان افزایش بدهیم به رفع بعضی از مشکلات و مسائل اجتماعی در جمعیت پناهنده در استان کمک کرده‌ایم و از این جهت نیازمند همکاری و کمک سازمان‌های بین المللی هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم که برخی از دغدغه‌های مردم برطرف شده و فضای دوستی و تعامل بین دو ملت ایران و افغانستان و جامعه مهاجر بوجود بیاید.
وی همچنین تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی‌های مناسب و توجه به اولویت‌‎هایی که در استان و در بحث آموزش اتباع بیگانه و بهداشت خواهیم داشت از اعتبارات و امکانات دولت جمهوری اسلامی و سازمان‌های بین المللی استفاده و کمبودها را برطرف کنیم.
گفتنی است آموزشگاه دانش در ناحیه دو آموزش و پرورش استان یزد در مساحت دو هزار متر مربع و با هزار متر مربع زیر بنا واقع شده و از محل اعتبارات ملی و استانی بصورت ١٢ کلاسه احداث شده است.

★خبرنگار: بهنام خواجه امینیان★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات