استاندار یزد:

بکوشیم تا ارزشهای ناب دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم

استاندار یزد با اشاره به اینکه "نسل جوان آشنایی کمتری نسبت به ارزش‌های دفاع مقدس دارد"، ابراز امیدواری کرد تا برنامه‌های هفته دفاع مقدس زمینه آشنایی هرچه بیشتر جوانان با این دوران افتخارآمیز را فراهم کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" عصر روز یکشنبه ۱۰ شهریور ۹۸ در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس یزد که در سالن زنده یاد حمیدیا  برگزار شد، اظهار داشت: همه ما بخصوص مدیران و مسئولان، مسئولیتی فراموش نشدنی در قبال دفاع مقدس و حفظ و حراست از ارزش‌های آن داریم که باید به آن توجه کنیم.
"طالبی" در ادامه افزود: افرادی که در دستگاه‌های مختلف در جهت توجیه، تبیین و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب فعالیت می‌کنند، وظیفه‌ سنگین‌تری در جهت حراست از این آرمانها برعهده دارند.
استاندار یزد ادامه داد: دفاع مقدس عرصه‌ای برای ارائه بسیاری از توانمندی‌های مختلف ایران از جمله توانمندی‌های مبتنی بر عناصر فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی بود.
وی با بیان این نکته که " تجلی ارزش‌های دینی و آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی، بعنوان جلوه‌های فرهنگی در جنگ نمود پیدا کرد" گفت: در بعد اجتماعی، سطحی از روحیه‌ی ایثار و از خود گذشتگی را در جنگ شاهد بودیم  که اکنون همواره از آن روحیاتی که درون جبهه ها و در سطح شهرها و روستاها جاری و ساری بود، به عنوان خاطره و حسرت دائمی یاد می‌کنیم.
"طالبی" با اشاره به دستاوردهای کشور در بعد فنی، عمرانی و اقتصادی از جمله توان موشکی و دفاعی، هسته‌ای و همچنین مسائل فنی و عمرانی که نظام موفقیت‌های بزرگی را در این زمینه ها کسب کرده، اظهار کرد: این دستاوردها علیرغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌های فراروی کشور، ریشه در خودباوری‌ و شکوفایی خلاقیت‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد.
وی در همین رابطه افزود: با توجه به ایجاد ظرفیت های عظیم معنوی و مجموعه‌ ای از افتخاراتی که در این دوران رخ داد، باید به شیوه‌ ای عمل شود تا ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جدید منتقل گردد.
استاندار یزد در رابطه با لزوم انتقال این ارزش ها به نسل‌های جدید تصریح کرد: دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا مردم، به ویژه جوانان و نوجوانان را از ارزش‌های ملی و دینی دور نماید و به انقلاب و نظام ضربه وارد کند.
"طالبی"  با تاکید بر برگزاری برنامه‌هایی که نسل جوان را با دفاع مقدس و ارزش‌های آن آشنا می کند، افزود: ما نسلی هستیم که دفاع مقدس را به گونه‌ای مستقیم درک کرده‌ایم ولی امروز در جامعه با نسلی روبرو هستیم که به صورت مستقیم هیچ آشنایی با این ایام ندارد و بار این مسئولیت جهت معرفی آن ارزشها به نسل جدید بر دوش ماست.
استاندار در ادامه سخنان خود برگزاری همایش‌های برنامه‌ریزی شده برای این هفته، همچون تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان را مناسب دانست و گفت: به تشکیل اتاق فکری جهت برنامه ریزی  مناسب در این حوزه نیازمندیم تا پیشنهادات اجرایی‌ خود را در این خصوص ارائه نمایند.
وی در پایان سخنان خود، تقارن هفته دفاع‌مقدس و ماه محرم را دو مناسبت نزدیک به‌هم دانست و عنوان کرد: این موضوع سبب ایجاد ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شده که باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد و ضرورت دارد در این راستا تلاش کنیم.

خبرنگار: بهنام خواجه امینیان
عکاس : رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات