وزیر نیرو:

بیش از ده هزار و ۲۰۰ روستای کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردار شده‌اند

وزیر نیرو در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی به ۷۳ روستای استان یزد و افتتاح طرح آبرسانی به تنگ چنار شهرستان مهریز خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از ‌ده هزار و ۲۰۰ روستای کشور از آب شرب سالم ‌و پایدار برخوردار شده‌اند.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌عصر پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ماه مراسم بهره‌برداری از فاز دوم مجتمع آبرسانی تنگ چنار مهریز با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال و افتتاح پروژه های آبرسانی به ۷۳ روستای استان با حضور "رضا اردکانیان" وزیر نیرو دولت تدبیر و امید و هیئت همراه، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، "محمدرضا صباغیان" نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، ‌بافق و بهاباد در مجلس شورای اسلامی، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، فرماندار شهرستان مهریز و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در روستای تنگ چنار مهریز برگزار شد.
وزیر نیرو در این مراسم گفت:‌ به لطف خدا و به برکت خون شهدا و صبوری مردم عزیز، پرچم جمهوری اسلامی ایران بعد از چهار دهه تلاش و مجاهدت همچنان برافراشته است و برافراشته می‌ماند.
"‌رضا اردکانیان" با بیان اینکه در سایه این پرچم و تلاش‌ها و مجاهدت‌ها، انشاالله همه مردم منطقه از نعمت و برکت استقرار این نظام بهره‌مند خواهند بود، ‌ادامه داد: در بخش آب که موضوع حیاتی و مهم برای همه بشر است، جمهوری اسلامی ایران کارنامه‌ای بسیار روشن و غرور انگیز دارد.
وی افزود: تنها در آب روستایی که امروز یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی دسترسی روستاها به آب سالم و پایدار است، از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون، بیش از ١٠ هزار و ٢٠٠ روستای کشور به شبکه‌های آب آشامیدنی سالم و پایدار متصل شده‌اند.
اردکانیان خاطرنشان کرد: برای این کار علاوه بر تلاش‌های شبانه روزی، اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان در نقاط مختلف کشور هزینه شده است.
عضو هیئت دولت گفت: امروز جمعیتی بالغ بر شش میلیون و ٨٠٠ هزار نفر از هموطنان روستایی ما از نعمت آب سالم بهره مند هستند در حالیکه پیش از آن، تنها جمعیت کمتر از یک میلیونی این دسترسی را داشتند.
وی ادامه داد: سعی می کنیم تا پایان دولت دوازدهم، این جمعیت به ١٠ میلیون نفر افزایش پیدا کند و این مسیر با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌یابد.
وزیر نیرو افزود: هر سال نزدیک به هزار و ۵۰۰ روستا را به شبکه آب سالم و پایدار کشور وصل می‌کنیم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
اردکانیان خاطرنشان کرد: تمام این پروژه ها در سالی رخ می‌دهد که کشور ما تحت شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌های هوشمند اقتصادی دشمنان این سرزمین قرار دارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه علی رغم همه محدودیت‌ها، دولت توانسته ‌است به شیوه های مختلف منابع لازم برای توسعه کشور را فراهم کند و با حمایت دستگاه‌ها و سازمان‌های گوناگون و همکاری نزدیک قوای سه گانه کار به گونه‌ای پیش رفته که برای تحریم‌های پیچیده‌تر از این هم آمادگی داریم.
وزیر نیرو در پایان سخنان خود گفت: تنها‌ در وزارت نیرو که مسئولیت تامین آب و برق کشور را برعهده دارد تا پایان سال یعنی در شش ماه آینده، ٢٢٧ پروژه و طرح بزرگ را در سراسر کشور در صنعت آب و برق با اعتباری بیش از ٣٣ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد.


بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی به ۷۳ روستای استان


همچنین با حضور وزیر نیرو و استاندار یزد و هیئت همراه به طور هم‌زمان بهره‌برداری از پروژه های آبرسانی به ۷۳ روستای استان انجام شد و این روستاها به شبکه آب شرب سالم و پایدار متصل شدند.
فاز سوم مجتمع‌های آبرسانی بخش مرکزی و بهمن ابرکوه با ١٧ روستا و ۱۶ هزار و ٧١ نفر جمعیت تحت پوشش، فاز چهارم مجتمع آبرسانی کوثر با ١٣ روستا و ١٣ هزار و ۷۴۳ نفر زیر پوشش، مجتمع آبرسانی غدیر یک با ١٨ روستا و پنج هزار و ١٨٢ روستای تحت پوشش، احداث مخزن روستای هرفته با یک روستا و ۱۵۴ نفر جمعیت تحت پوشش و احداث مخزن زمینی ابراهیم آباد با پوشش یک روستا و جمعیت ۱۳۶ نفر پروژه های آبرسانی به روستاهای استان یزد را شامل می شوند.
گفتنی است در سفر وزیر نیرو به استان یزد ۳۴ پروژه آب و برق با اعتبار ١٠١ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

★‌عکس: ‌رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات