مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور:

بی‌نظیرترین طرح‌های مرتبط با اتباع خارجی در استان یزد اجراشده است

مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در گردهمایی دفاتر اداره کل امور اتباع و کمیساریا گفت: استان یزد جزو استان‌هایی است که بالاترین تراکم جمعیتی اتباع را دارد و مدیران این استان نیز جزو مدیران پیشرو در حوزۀ ساماندهی اتباع هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «احمد محمدی فر» 13 اردیبهشت در گردهمایی دفاتر اداره کل امور اتباع و کمیساریا که در هتل مشیرالممالک یزد برگزار شد، بیان کرد: سه حوزۀ بهداشت و درمان، آموزش و معیشت و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، کم‌درآمد و فاقد درآمد اولویت کشور در حوزۀ پناهندگان است.
مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور با اشاره به اینکه در گردهمایی پیشین سازمان ملل، کشور عربستان رئیس پنل حقوق زنان معرفی شد، گفت: خوشبختانه علی‌رغم اینکه می‌بینیم گاهی سیاسی کردن موضوعات بشردوستانه از سوی سازمان‌های بین‌المللی وجود دارد، در جمهوری اسلامی ایران کمیساریای سازمان ملل به‌عنوان سازمانی که نگاه بشردوستانه و حمایت گرایانه‌ دارد، بسیار همراه و همگام عمل کرده است.
محمدی فر بابیان اینکه کشور با سیر عظیمی از حرکت جمعیت‌ها از افغانستان روبه‌رو است و با بیش از 3 میلیون نفر جمعیت مهاجر و پناهنده از کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، بنگلادش و دیگر کشورها روبه‌رو است، افزود: استان یزد جزو استان‌هایی است که بالاترین تراکم جمعیتی اتباع را دارد و مدیران این استان نیز جزو مدیران پیشرو در حوزۀ ساماندهی اتباع بوده‌اند.
وی مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در خصوص اولویت بهداشت و درمان، گفت: تلاش داریم خدمات‌رسانی‌ در این سه حوزه را بیشتر کنیم، برای این کار با توجه به قدرت اقتصادی پایین این جمعیت که بعضاً آن‌ها را از درمان دورنگه‌ می‌داشت، در دو سال گذشته با کمک کمیساریا بی‌نظیر‌ترین طرح‌ها را اجرا کرده‌ایم.
محمدی فر افزود: در حوزۀ بیمه سلامت، مدت بیمه را از پنج ماه به یک‌ساله افزایش داده‌ایم که باعث شد اقشار آسیب‌پذیری که قدرت مالی آن‌ها تقریباً صفر بود و از شدت بیشتری از بیماری‌ها برخوردار بودند، به‌طور رایگان تحت پوشش درمان قرار گیرند.
مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور دربارۀ دومین اولویت اداره امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، گفت: در اجرای فرمان رهبری، امکان ثبت‌نام 77 هزار دانش‌آموز که والدین آن‌ها غیرمجاز بودند فراهم‌شده است و خانواده‌های آنان نیز از مصونیت برخوردار شده‌اند.
وی بیان کرد: درمجموع 425 هزار نفر دانش‌آموز در کشور هستند که حدود یک‌ششم آن‌ها از پناهندگان هستند و بنا بر قانون، هیچ هزینه‌ای برای تحصیل نباید پرداخت کنند.
مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در خصوص سومین اولویت این اداره که معیشت و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، کم‌درآمد و فاقد درآمد است، گفت: تلاش‌ شده است در این حوزه اقدامات خوبی انجام شود مانند امکان برخورداری از کمک‌های نقدی علاوه بر کمک‌های جنسی و نیز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که در این راستا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال جاری در راستای توانمندی این اقشار بوده است.
محمدی فر بیان کرد: به‌جز سه اولویتی که مطرح شد، کشور در حوزۀ خدمات عمرانی نیز اقداماتی مانند بهسازی و فراهم کردن امکانات رفاهی در مهمان شهرها پیش‌بینی کرده و تلاش داشته است توجه جامعۀ جهانی را برای اقدامات و طرح‌های ایران جلب کند.
وی از دستاوردهای پیگیری و اجرای طرح‌های بی‌نظیر حوزۀ اتباع خارجی در ایران، گفت: برای نخستین بار بودجه‌های بین‌المللی در سه حوزۀ اولویت‌دار کشور برای اتباع خارجی، جذب و به‌کارگیری شده و اکنون در نظر است آمایش و تعیین تکلیف افراد غیرمجاز انجام و حمایت از جمعیت آسیب‌پذیر در دست‌کار قرار گیرد.
گفتنی است در این همایش سالانه که برای دومین سال در کشور برگزار می‌شود، مدیران کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری‌های سراسر کشور، رؤسای دفاتر کمیساریا، استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در ایران حضور داشتند و دربارۀ موضوعاتی اعم از چشم‌انداز راهبردی کمیساریا 1396 تا 1400، هماهنگی بین کمیساریا و اداره اتباع، وظایف کمیساریا در خصوص بی تابعیتی، بیان مشکلات پناهندگان و سازوکار حل آن از طریق تبادل تجارب و ایده‌ها پرداخته شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات