معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد:

تأمين امنيت غذايي مردم يكي از مسئولیت‌های اصلي دولت است

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گفت: يكي از مسئولیت‌های اصلي دولت تأمين امنيت غذايي شهروندان است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز يكشنبه 19 مهرماه همايش «روز جهاني غذا» با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، معاونت مديركل سازمان غذا و داروي كشور، معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) يزد، مسئولان و مديران كارخانجات توليدي استان در حوزه غذا و فرآورده‌های غذايي در سالن اجتماعات حضرت باقرالعلوم (ع) يزد برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين همايش ضمن تبريك روز جهاني غذا اظهار داشت: در آموزه‌های ديني و فرمايشات امامان معصوم (ع) ما بر دو نعمت بزرگ امنيت و سلامت تأكيد شده است و وقتي از امنيت غذايي سخن می‌گوییم به هر دو اين نعمت‌ها توجه و اذعان می‌کنیم  و امروز يكي از مهم‌ترین وجوه تأمين امنيت پايدار در كشورها و ازجمله كشور ما تأمين امنيت غذايي است.
 «محمدعلي طالبي» ادامه داد: براي تأمين امنيت غذايي شهروندان نيازمند همكاري، مشاركت و تعامل همه بخش‌های جامعه از قبيل نهادهاي دولتي، مشاركت مردم و بخش خصوصي هستيم زيرا دولت به‌تنهایی توان توليد مواد غذايي و حفاظت از سلامت مردم را ندارد.
وي با اشاره به اينكه امروز بخش خصوصي در كشور و در استان يزد يكي از موفق‌ترین روندها را در زمينه توليد مواد غذایی طي می‌کند، تصريح كرد: در تأمين سلامت مردم شرايط خوبي در جامعه وجود دارد اما بايد از برخي زمینه‌ها كه در بعضي از مواقع امنيت رواني جامعه را تهديد می‌کند جلوگيري شود.
«طالبي» احساس امنيت در جامعه را از تأمين امنيت مهم‌تر دانست و گفت: اگر همه شرايط را براي تأمين امنيت غذايي در جامعه فراهم کنیم ولي احساس امنيت وجود نداشته باشد اين عدم احساس امنيت تأثير بد خود را در جامعه خواهد گذاشت.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار اظهار داشت: وظيفه همه ما است كه يك تعامل چندبعدی را براي رشد، توسعه و تأمين سلامت مردم فراهم کنیم و خوشبختانه در استان يزد زمینه‌های خوبي براي اين تعامل و همكاري وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه صنايع يزد امروز به‌عنوان يكي از خوش‌نام‌ترین نام‌های تجاري در سطح كشور و دنيا مطرح است افزود: با اين ظرفيت و پیش‌زمینه ذهني كه در جامعه در ارتباط با درستكاري مردم يزد وجود دارد، بهترين موقعيت است كه استان يزد را به‌عنوان استاني الگو در زمينه تأمين امنيت و سلامت غذايي در سطح كشور مطرح كنيم.
«طالبي» با اشاره به شعار روز جهاني غذا با عنوان: «حفاظت اجتماعي و كشاورزي شكستن چرخه فقر در مناطق روستايي» ادامه داد: اين شعار نيز می‌تواند زمینه‌ای را براي مشاركت بيشتر بخش خصوصي در توليد مواد غذایی در روستاها فراهم نمايد و با تحقق اين شعار شاهد مهاجرت كمتر روستائيان به شهرها خواهيم بود.
گفتني است در ابتداي اين همايش «محمدحسين مصدق » معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني شهيد صدوقي (ره) يزد گزارشي از اقدامات انجام‌شده اين دانشگاه براي ارتقاء ايمني و سلامت فرآورده‌های غذايي، نوشیدنی‌ها و محصولات لبني استان ارائه کرد.
 
 
 
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات