وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي:

تأمين سلامت عمومي نيازمند همكاري همه دستگاههاست

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: تأمين سلامت عمومي و رشد شاخصهاي بهداشتي در جامعه نيازمند همكاري، هماهنگي و همدلي همه دستگاههاي اجرايي، رسانه ها و صدا و سيما است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، كارگروه سلامت، ايمني و امنيت غذايي استان با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و هيأت همراه، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري، مديركل حوزه استاندار، اعضاي كارگروه سلامت استان در تالار انديشه استانداري برگزار شد.
 وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين جلسه ضمن تسليت سالروز وفات حضرت زينب (س) اظهار داشت: دستگاههاي مختلفي از جمله: وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و سازمان جهاد كشاورزي نيز سهم عمده اي در ارتقاي سلامت جامعه دارند.
«سيدحسن هاشمي» ادامه داد: سهم وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در تأمين سلامت، پيشگيري و استاندارد سازي سلامت و بهداشت جامعه تنها 20 درصد است.
وي افزود: خوشبختانه برنامه هاي حوزه بهداشت و سلامت استان يزد از نظر كميت خوب بوده اما از نظر كيفي ضروري است در تمام كشور نظارت دقيقي داشته باشيم.
هاشمي تصريح كرد: البته به دنبال نظارت عميق و به دور از نمايش هستيم و به دنبال مچ گيري همكارانمان نيستيم بلكه هدف ما آموزش و اصلاح رفتارهاست تا حقوق شهروندي مردم محقق شود.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت:  در دولت يازدهم تختهاي بيمارستاني در كشور و استان يزد افزايش يافته و شبكه هاي بهداشتي نيز در سراسر اين استان پوشش كامل يافته و بستر لازم براي تكميل پرونده سلامت مردم به صورت الكترونيك فراهم شده است.
وي ادامه داد: استان يزد با فعاليتهايي كه در حوزه سلامت انجام داده مي توان در شاخصهاي بهداشتي مثال زدني باشد و از سوي ديگر بايد تلاش شود تا نظام ارجاع نيز در اين استان استقرار و ارتقاء يابد.
هاشمي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: لازم است كاري كنيم تا مردم به پيشگيري علاقمندتر شوند و بيش از درمان به فكر پيشگيري باشند كه تحقق اين مهم به دولت كمك فراواني خواهد كرد.
گفتني است در پايان جلسه كارگروه سلامت استان سند پيشگيري از ديابت به تصويب رسيد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات