در آیین رونمایی و بهره برداری از تجهیزات فضاهای فرهنگی و اجتماعی محلات کم برخوردار شهرستان یزد مطرح شد:

تاكيد بر مناطق كم برخوردار و حاشيه نشين در جذب بودجه هاي فرهنگي و اجتماعي ٩٧ با جذب بيش از 50 ميليارد ريال اعتبار

تاكيد بر مناطق كم برخوردار و حاشيه نشين در جذب بودجه هاي فرهنگي و اجتماعي ٩٧ با جذب بيش از 50 ميليارد ريال اعتبار

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري در مراسمی که چهارشنبه 9 مرداد ماه 98، با حضور استاندار و تعدادي از مسئولان و مردم محلي برگزار شد ، مديركل امور اجتماعي  فرهنگي استانداري با اشاره به موازی کاری و پراکنده کاری از مهم ترین چالش های پیش روی ادارات جهت کاهش آسیب های اجتماعی گفت: قطعا با همکاری و وحدت اینگونه دستگاه ها، نتایج بهتر و مطمئن تری حاصل خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد توجه به مناطق حاشیه نشین و آسیب های مربوط به این مناطق گفت: با پیگیری های انجام شده در سال گذشته، استان یزد نیز در لیست 21 استان دارای مناطق حاشیه ای قرار گرفت و  براي اولين بار بالغ بر 50 میلیارد ریال برای توسعه این مناطق بودجه جذب شد.
وی خاطر نشان کرد با عقد تفاهم نامه با سپاه پاسداران ، سازمان تبليغات ، آموزش و پرورش، نهاد عمومی کتابخانه ها ، ورزش و جوانان، بهزیستی و  فنی و حرفه ای استان، تمامی بودجه ی جذب شده در راستای توسعه مناطق حاشیه نشین استان و جهت خرید تجهیزات و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی هزینه شده است.
فخرالسادات خامسی افزود: در حال حاضر استان یزد پنج منطقه ی حاشیه نشینی از جمله مناطق کشتارگاه قديم ، اسکان و حسن آباد و دو منطقه در میبد را شامل می شود که طبق آمار تقريبي  ، بیش از 40 هزار نفر در مناطق حاشيه اي شهر يزد زندگی می کنند.
وی با اشاره به آمار نگران کننده ی آسیب های اجتماعی و جرم و بزهکاری در این مناطق، همکاری و هم افزایی کلیه دستگاه ها و ادارات دولتی و غیر دولتی را ضروری و لازم توجه دانست و گفت: موازی کاری و پراکنده کاری از مهم ترین چالش های پیش روی دستگاه های مجری استان است .
وی همچنین از افتتاح و آغاز به کار سه دفتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین و کمتر برخوردار کشتارگاه قديم ، اسکان و حسن آباد با حضور استاندار محترم جهت نیازسنجی، ارتباط با ادارات، توانمندسازی مردم محله و تدوین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق خبر داد.
در اين مراسم با ارائه گزارشي از نحوه هزينه كرد اعتبارات تملك سرمايه اي ، از  تجهیزات فضاهای فرهنگی و اجتماعی محلات کم برخوردار شهرستان یزد رونمایی شد.
گفتني است اين اعتبارات به مبلغ بالغ بر 30000000000 ريال با پيگيري، ارائه پيشنهاد، تخصيص و جذب اعتبار دفتر امور اجتماعي فرهنگي استانداري از محل تملك داراييهاي سرمايه اي از طريق  سازمان امور اجتماعي  كشور براي تجهيزات مراكز تحت پوشش ادارات بهزيستي ورزش و جوانان نهاد كتابخانه ها فني و حرفه اي و آموزش و پرورش يزد در جهت رفع محروميت و توسعه مناطق حاشيه اي يزد صورت گرفت

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات