استاندار یزد در مستند تلویزیونی «شهید جمهور» عنوان کرد:

تاکیدویژه رئیس جمهورشهید برتبدیل یزد به قطب انرژی های خورشیدی/️ کاهش نرخ بیکاری استان یزد در دولت سیزدهم/ از 300 واحد راکد استان، بیش از 95 واحد به چرخه تولید بازگشتند/️انعقاد۲۱ تفاهم نامه اقتصادی در سفر دوم شهید جمهوربه یزد/ ️بهره مندی بیش از ۸۵ روستا و ۱۴۰۰ واحد صنعتی استان از نعمت گاز/️تخصیص 688 میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت بافت تاریخی یزد

استاندار یزد در مستند تلویزیونی «شهید جمهور» به تشریح دستاوردهای سفرهای رییس جمهور شهید به استان یزد پرداخت.

 به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد در مستند تلویزیونی «شهید جمهور» به تشریح دستاوردهای سفرهای شهید آیت الله رئیسی(ره)؛ رئیس جمهور شهید به استان یزد و موضوعات مورد تاکید ایشان پرداخت. 

 استاندار یزد در این برنامه، با بیان اینکه پیش از سفرهای اول و دوم رئیس جمهور شهید به استان، نظام مسائل، فرصت ها و مزیت های یزد شناسایی  شد، اظهار کرد:  در این راستا نشست تیم کارشناسی اعزامی از تهران با مدیران و کارشناسان دستگاه های استان برگزار و پیش نویس مصوبات آماده شد. 
 مهران فاطمی با اشاره به بررسی پیش نویس مصوبات در نهاد ریاست جمهوری با حضور معاونین وزرا و مدیران استان گفت: در گام سوم پیش نویس مصوبات مجددا در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرا مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مصوبات این سفر نهایی شد. 
 
وی با بیان اینکه مصوبات، پیش از تصویب فرایند کارشناسی و فنی بسیار سنگینی را طی می‌ کند، تصریح کرد: مصوبات سفرهای رئیس جمهور به معنی واقعی متناسب با نیازها بوده و به عنوان پیشران توسعه و پیشرفت یک استان عمل می‌کند. 
 
استاندار یزد با اشاره به 150 مصوبه با حجم 7 هزار و 795 میلیارد تومان در سفر اول و 100 مصوبه با اعتبار ۴۶۰۰ میلیارد تومان در سفر دوم آیت الله رئیسی به استان گفت: خوشبختانه اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان پیشرفت بالایی داشته و بسیاری از این اعتبارات محقق شده است. 
 
وی به تشریح تفاوت سفرهای سفر دور اول و دوم رئیس جمهور شهید به استان پرداخت و افزود: در سفر دور دوم، در کنار مصوبات عمرانی، 21 تفاهم نامه اقتصادی با حجم سرمایه  گذاری 140 هزار میلیارد تومان با هدف جهش تولید و رونق اقتصادی منعقد شد. 
  
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه با اشاره به تاکید ویژه رئیس جمهور شهید بر تبدیل یزد به قطب انرژی های خورشیدی منطقه، عنوان کرد: براین اساس استان، متعهد به تولید 2000 مگا وات نیروگاه خورشیدی در مدت 4 سال شد. 
 
وی با بیان اینکه یزد، استان پیشرو کشور در زمینه انرژی خورشیدی است، گفت: در حال حاضر بیش از 101 مگاوات برق خورشیدی به شبکه متصل شده و قریب به 1000 مگاوات در حال احداث و یا در مرحله انعقاد قراردادها قرار دارد. 
 
فاطمی یکی از رویکردهای مورد پیگیری استان را ایجاد نیروگاه های خورشیدی به صورت خانگی و تجمیعی دانست و یادآور شد: با توجه به پیشرفت برنامه تولید 2000 مگاوات نیروگاه خورشیدی استان، به زودی یزد به یکی از قطب های انرژی خورشیدی منطقه تبدیل می شود.  
 
وی احیای واحدهای راکد را یکی از سیاست های اقتصادی مورد پیگیری دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در پرتو پیگیری های استان و با اهتمام وزارت صمت، از مجموع بیش از 300 واحد راکد استان، بیش از 95 واحد به چرخه تولید بازگشته و بیش از 1200 نفر مشغول به کار شدند.  
 
استاندار یزد در ادامه از اختصاص بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار برای 28 پروژه ورزشی در جریان سفرهای رئیس جمهور شهید به استان خبر داد و افزود: یکی از مهمترین این پروژه ها تکمیل سالن مسابقات دو و میدانی بود که به بهره برداری رسید. 
 
وی در همین راستا ادامه داد: به برکت سفرهای رئیس جمهور شهید به استان و مصوبات این سفرها، ده ها استخر و زمین چمن مصنوعی در سراسر استان به سرانجام رسید. 
 
فاطمی «مولدسازی اموال مازاد دولتی» را یکی از راهکارهای اتمام پروژه های نیمه تمام برشمرد و تصریح کرد: با منابع حاصل از زمین های بلا استفاده در اختیار مجموعه ورزش و جوانان استان، می توان پروژه های نیمه تمام از جمله ورزشگاه بزرگ یزد را تکمیل کرد.  


 
وی با اشاره به بیش از 1200 میلیارد تومان تخصیص اعتبار در حوزه نفت در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد، عنوان کرد: در این راستا بیش از 85 روستا و قریب به 1400 واحد صنعتی استان از نعمت گاز بهره مندی شدند. 
 
استاندار یزد بخش عمده‌ای از این مصوبات و تخصیص اعتبارات را مربوط به تعهدات اجتماعی وزارت نفت در حوزه های سلامت، آموزش و ورزش دانست و گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی وزارت آموزش و پرورش و از محل این اعتبارات، بیش از 76 زمین چمن مصنوعی برای مناطق کمتر برخوردار تدارک دیده شد.  
 
وی تمرکز بر تکمیل پروژه های نیمه تمام را یکی از تاکیدات رئیس جمهور شهید برشمرد و افزود: بر این اساس پروژه های جدیدی در دولت سیزدهم آغاز نشد و برنامه ریزی جدی برای تکمیل پروژه های مهم و اولویت دار به جا مانده از گذشته صورت گرفت. 
 
فاطمی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه نیمه تمام متعدد در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سفر رئیس جمهور خبر داد و گفت: با تزریق این اعتبارات پروژه تالار یزد پس از 15 سال بلاتکلیفی تکمیل و پروژه های فرهنگی و هنری شهرستان افتتاح یا در مراحل پایانی قرار گرفت. 
 
وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان قریب به هزار میلیارد تومان برای پروژه های حوزه سلامت در نظر گرفته شده است، یادآور شد: بر این اساس پیشرفت فیزیکی ۹ پروژه های بیمارستانی استان بالای 80 درصد بوده و بیمارستان بحران و بیمارستان مهریز تکمیل شد. 
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در قالب سفرهای رئیس جمهور شهید را تحول بزرگی در حوزه سلامت استان برشمرد و گفت: بیمارستان تخصصی سرطان و مراکز جامع سلامت و اورژانس نیز باجدیت در دستورکار قرار دارد. 
 
فاطمی از اختصاص بیش از 4700 میلیارد تومان به پروژه های حمل ونقل و راه های استان در قالب سفرهای رئیس جمهور خبر داد و افزود: در همین راستا تکمیل و بهره برداری کامل از پروژه راه اهن یزد_اقلید، دو بانده سازی خط ریل بافق_ارژنگ انجام شد.  
 
وی ادامه داد: احیای پروژه های تعطیل جاده ای همچون یزد_طبس، اردکان_چوپانان، هرات_هرابرجان، خروجی شهرستان تفت و ورودی شهرستان ابرکوه، کنارگذر شرقی زارچ_اشکذر_ میبد، جاده بهاباد_دربند_ناینبد استان را به کارگاه بزرگ در حوزه راه تبدیل کرده است. 
 
استاندار یزد همچنین با ابراز خرسندی از ایجاد تحولی بزرگ در حوزه مسکن در استان گفت: نرخ زمین، مسکن و اجاره بها بیشترین تاثیرگذاری را بر تورم استان داشته که ناشی از ناترازی عرضه و تقاضا و توقف چندین ساله پروژه های مسکن سازی است. 
 
وی با اشاره به طرح ساخت سالانه یک میلیون مسکن در دولت سیزدهم تصریح کرد: سهمیه استان در این طرح ۵۴ هزار واحد مسکونی بود که در حال حاضر عملیات اجرایی بیش از ۵۸ هزار واحد ویلایی آغاز شده است. 
 
فاطمی در ادامه ظرفیت‌های استان در حوزه میراثی و گردشگری را از مهمترین مزیت های یزد به عنوان یکی از اضلاع مثلث طلایی گردشگری ایران دانست و گفت: در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قریب به 900 میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اختصاص یافت. 
  
عالی‌ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه بافت تاریخی یزد تنها بافت تاریخی ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو است، عنوان کرد: بر این اساس در دولت سیزدهم بالغ بر 688 میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت های این منطقه تحصیص یافته است. 
 
وی در همین راستا ادامه داد: در سفرهای رئیس جمهور اعتبارات بسیار زیادی برای تکمیل موزه بزرگ یزد، احیا و مرمت بافت های تاریخی و مراکز گردشگری استان اختصاص یافت که در نوع خود کم نظیر بود.  
 
فاطمی با اشاره به اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در شرایط بسیار سختی محقق شد، گفت: ضمن مدیریت بحران کرونا در ابتدای دولت، وقوع دو سیل بزرگ با خسارت های زیاد و فتنه های دشمنان، پروژه های بزرگ با تلاش مسئولان استان پیگیری و عملیاتی شدند.  
 
وی در ادامه تاکید کرد: ثمره اقدامات و فعالیت های مورد پیگیری در استان یزد، رشد اقتصادی 7.55 درصدی، کاهش نرخ بیکاری به کمتر از 7 درصد، کاهش نرخ بیکاری مردان به 3 درصد و نرخ بیکاری بانوان از 32 درصد به 18 درصد است. 
 
استاندار یزد با بیان اینکه آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی از کل جامعه بیکار از 60 درصد به 50 درصد رسیده است، افزود: خوشبختانه بیش از 85 درصد اشتغال استان مربوط به افراد بومی است و بالاترین سهم اشتغال فازغ التحصیلان در تعهد اشتغال استان طی سالیان اخیر رقم خورد. 
 


 
وی در ادامه مسئله آب را مهم ترین چالش پیش روی توسعه استان و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور شهید در سفر به یزد برشمرد و گفت: بر این اساس ظرف کمتر از سه سال با پیگیری های ویژه معاون اول رئیس جمهور و وزارت نیرو و همکاری وزارت صمت اتفاقات بزرگی رقم خورد. 
 
فاطمی اجرای خط پدافندی انتقال آب به یزد را از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در راستای حل چالش آب استان دانست و خاطرنشان کرد: از خط اول انتقال آب دریا به استان یزد، 30 کیلومتر خط با سرمایه گذاری 750 میلیارد تومان و قابلیت پمپاژ 1800 لیتر بر ثانیه به مخزن ذخیره آب یزد اجرا شد. 
  
وی با اشاره به تصویب پروژه خط دوم انتقال آب خلیج فارس از محل معادن در سفر رئیس جمهور به استان گفت: عملیات اجرایی این پروژه به طول 730 کیلومتر و با اعتبار 130 هزار میلیارد تومان آغاز و در حال حاضر آب شیرین‌کن دوم این مجموعه احداث و 30 کیلومتر خط اجرا شده است. 
 
استاندار یزد از بهره برداری فاز اول خط دوم انتقال آب دریا به استان ظرف چند روز آینده خبر داد و افزود: با اجرای این فاز تا سقف 20 میلیون متر مکعب آب به مخزن فدک و شبکه آب استان اضافه و مابقی تعهد 100 میلیون متر مکعبی آب ظرف سه سال انجام می شود. 
 
وی ساخت قریب به 350 هزار مترمکعب مخزن را اتفاق بی نظیری برای استان کویری یزد جهت مدیریت آب در شرایط بحرانی دانست و عنوان کرد: همچنین عملیات آبرسانی به 381 روستا در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و نیز 44 روستای شهرستان بهاباد انجام شده و در سایر شهرها در حال اجراست. 
 
مهران فاطمی همچنین خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه رینگ آب شهر یزد، اتصال شبکه آب شهرستان های اردکان و میبد به دریا و اجرای پروژه های آبی در سایر شهرستان ها، از اهم مصوبات اجرا شده یا در حال اجرا با تاکید شحص رئیس جمهور شهید است. 
 
وی با بیان اینکه بزرگترین پروژه سد خاکی استان در هرات با اعتبار 250 میلیارد تومان در مراحل نهایی و در آستانه بهره برداری قرار دارد، گفت: به برکت سفرهای شهید آیت الله رئیسی به استان و تاکیدات ایشان، تحول بزرگی در حوزه آبی استان رقم خورده است. 
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به ذکر خاطره‌ای از آخرین نشست استانداران با رئیس جمهور پرداخت و عنوان کرد: در جریان این نشست از آیت الله رئیسی برای سفر به استان جهت افتتاح پروژه‌های معدن سرب و روی مهدی آباد، پروژه یزد ۱ فولاد آلیاژی، تالار یزد، فاز اول انتقال آب خلیج فارس و گندله بهاباد دعوت کردم. 
 
وی ادامه داد: پس از اینکه ایشان با متانت و مهربانی همیشگی و با لهجه یزدی فرمودند که حتماً به یزد سفر خواهم کرد در حال تدارک این سفر بودیم که انتشار خبر ناگوار سقوط بالگرد ایشان کام همه ما تلخ کرد. 
 
استاندار یزد در ادامه عنوان کرد: تمامی این پروژه‌ها به عنوان موتور پیشران انگیزه بخش برای خادمان ملت به زودی با حضور وزرای دولت سیزدهم به بهره‌برداری خواهد رسید. 
 
وی افزود: آیت الله رئیسی در همان جلسه آخر به این حدیث اشاره کردند که «در امر دنیا به گونه‌ای باشید که گویی ۱۰۰ سال عمر خواهید کرد و در امر آخرت به گونه‌ای رفتار کنید که شاید هم اکنون لحظه وفات شماست» و در نهایت تاکید بر رسیدگی به امور مردم داشتند. 
 
فاطمی در پایان با اشاره به سه ویژگی برجسته شهید آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: اخلاص در برابر خداوند، اطاعت محض از ولی امر و صداقت در برابر مردم سه ویژگی مهم رئیس جمهور شهید کشور بود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات